۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۶۶۲۶۳۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

طلاب مکتب پربار اهل‌بیت را احیا و غنی‌سازی کنند

طلاب مکتب پربار اهل‌بیت را احیا و غنی‌سازی کنند
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: حال که شیعه بعد از هزار و ۴۰۰ سال انزوا را کنار گذاشته، باید طلاب علوم دینی مکتب غنی اهل‌بیت (ع) را غنی‌سازی و احیا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در نشست مسؤولان حوزوی استان، به تبیین رسالت حوزه علمیه در جامعه اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه رشد علم در طلاب درگرو انگیزه کافی است، گفت: طلاب برای اینکه هدفمند بار بیایند باید در بین آن‌ها ایجاد انگیزه بیشتری شود تا کیفیت کار و سرعت حرکتشان را در رشد علم چند برابر کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی افزود: در جنگ 8 ساله تحمیلی اساتید حوزه علمیه و محصلین وقت خود را در دفاع از ارزش‌های دفاع مقدس گذاشتند و موانع دیگر نیز بعد از جنگ گریبان گیر آنان شد؛ درعین‌حال آنچه در حوزه‌های علمیه در حال انجام است جای شکر دارد.

وی اظهار کرد: اکنون به همت متولیان امر طلابی که در حوزه‌های علمیه به‌عنوان نخبگان محسوب می‌شوند کشف شده‌اند؛ اما باید آن دسته از طلاب را که نخبه شناخته نمی‌شوند را نیز استعدادیابی کرد به دلیل اینکه انسان موجودی ناشناخته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی افزود: مسؤولین مرکز نخبگان باید به این نکته توجه داشته باشند و درزمینهٔ کشف استعدادها اقدامات به‌گونه‌ای باشد که طلابی که نخبه محسوب نمی‌شوند یاس و ناامیدی در آن‌ها به وجود نیامده و موجب بی‌خیالی آن‌ها نشود که منجر به دست کشیدن آن‌ها از تلاش و کوشش شود.

امام‌جمعه بیرجند گفت: بشر تنها در یک زمینه مستعد نیست بلکه آن‌هایی که استعدادهایشان کشف‌شده در زمینه‌های دیگر نیز استعدادهایی دارند، به‌شرط آن‌که آن‌ها را کشف کنند.

وی با بیان اینکه هدف حوزه‌های علمیه تربیت طلاب هدفمند است، اظهار کرد: در حوزه‌های علمیه تمامی تلاش طلاب و مسؤولین این است که طلاب هدفمند بار بیایند و باید برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات نیز هم‌راستا با این هدف باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی افزود: طلاب حوزه علمیه باید انگیزه پیشرفت را سرلوحه کار خود قرار دهند و در کنار مشوق‌های معنوی و مادی، درزمینهٔ مشوق واقعی انگیزه نیز سرمایه‌گذاری کنند.

وی اظهار کرد: حال که شیعه بعد از هزار و 400 سال، انزوا را کنار گذاشته و در حال فراگیری جهانی است، باید طلاب علوم دینی مکتب غنی اهل‌بیت (ع) را غنی‌سازی و احیا کنند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات