۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۶۶۲۷۷۸
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

پژوهش و تهذیب دو بال موفقیت طلاب

پژوهش و تهذیب دو بال موفقیت طلاب
کرمانشاه - استاد حوزه علمیه گفت: پژوهش و تهذیب دو بال پرواز طلاب است و بی شک تنها با داشتن یکی از این دو هرگز طلبه نمی تواند در آینده خود موفقیت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی سالاری امروز به مناسبت آغاز سال تحصیلی با جمعی از طلاب جدیدالورود شهر کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.

این استاد حوزوی در این دیدار که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، بیان داشت: امسال برای همه طالبان علم و دانش سال بسیار متفاوتی است، زیرا ویروس کرونا به معنای واقعی جهان بشر را متاثر از خود کرده است.

حجت الاسلام سالاری در ادامه سخنان خود به برخی از ویژگی های یک طلبه ممتاز و انقلابی اشاره کرد و گفت: جامعه اسلامی نشان داده است که نگاه بسیار ویژه ای روی روحانیون و حوزویان دارد، لذا همین نگاه باعث می شود که طلاب تفاوت هایی با سایر دانش اندوزان همانند دانشجویان دانشگاه ها و... داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یک طلبه باید جدای از علم و دانش در بحث تقوا و معرف نیز سرآمد باشد، افزود: شما طلاب در مدت زمان حضور در حوزه علمیه باید در چندین بُعد تلاش کنید تا به عنوان یک طلبه انقلابی، مطالبه گر و با تقوا و تهذیب شناخته شوید.

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اینکه باید قدر دوران تحصیل در حوزه های علمیه را به خوبی بدانید، گفت: باید از لحظه لحظه حضورتان در حوزه های علمیه بهترین بهره ها را ببرید. باید در این دوران با آثار بزرگان دین به خوبی آشنا شوید، به ویژه کتب و آثار علامه شهید مطهری را به خوبی مطالعه و درک کنید.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بعد از اتمام دوران تحصیل در حوزه به عنوان مبلغ دینی وارد جامعه می شوید و بی شک در جامعه با سوالات و شبهات زیادی روبرو می شود و جامعه نیز از شما به عنوان یک روحانی و شخص دینی انتظار پاسخگویی با این سوالات را دارد.

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اینکه پژوهش و تهذیب باید همواره در نظر طلاب از ارزش و جایگاه مساوی برخوردار باشند، افزود: پژوهش و تهذیب دو بال پرواز طلاب است و بی شک تنها با داشتن یکی از این دو هرگز طلبه نمی تواند در آینده خود چهره موفقی داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: همواره بر مساله تقوا و توکل به خداوند متعال توجه و اهتمام داشته باشید، زیرا بسیاری از امور تنها با توکل به ذات الهی میسر خواهد بود./1400/پ310/ب1

ارسال نظرات