۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۶۶۲۸۷۴
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

بی تفاوتی مردم نتیجه کم رنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر است

بی تفاوتی مردم نتیجه کم رنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر است
اصفهان - آیت الله طباطبایی نژاد گفت: شاهدیم بعضی از مردم نسبت به یکدیگر بی تفاوت شده اند یعنی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تا حدودی هویت خود را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) اظهار کرد: علامت مومن پنج چیز است نخست تقوا در خلوت، دوم پرداخت صدقه در زمان قرار داشتن در تنگنای اقتصادی، سوم صبر در موقع مشکلات، خود نگه داری در موقع غضب و پنجم راستگویی در زمانی که راست گفتن به ضرر اوست.

وی ادامه داد: مسئولین باید قرارگاهی ایجاد کنند تا بطور استانی و جدی از امر به معروف و نهی از منکر حمایت به عمل آورند تا فعالیت های ستادهای مردمی امر به معروف و نهی از منکر در کنار این قرارگاه ثمر بخش واقع شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: ما در استان اصفهان مخالف اهل بیت نداریم حتی  غیر مسلمانان هم ضد اهل بیت نیستند و اکثرا دغدغه دینی دارند و بر این اصل می‌توانیم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا کنیم.

آیت‌الله طباطبایی نژاد در خصوص عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: بر اساس روایتی از امام حسین(علیه السلام) با استوار ساختن امر به معروف و نهی از منکر می‌توانیم عمل به واجبات در جامعه را محقق سازیم.

وی افزود: اینکه امروز شاهد هستیم مردم تا حدودی نسبت به یکدیگر بی تفاوت شده اند یعنی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هویت خود را از دست داده است.

در ادامه سردار جواد استکی اظهار کرد: هم اکنون در همه استان های کشور مجموعه‌های رهروان امر به معروف و نهی از منکر در حال فعالیت ‌اند و در کنار ستاد امر به معروف و نهی از منکر به هم افزایی می‌پردازند.
مدیر مجموعه رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان عنوان کرد: این مجموعه از سال ۹۵ تاکنون بر این شد تا با روش های ایجابی و کمتر سلبی کمک به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نماید.

وی ادامه داد: مجموعه رهروان در چندین زمینه به فعالیت می‌پردازد که یکی از این زمینه‌ها یاوران معروف و ناظرین است، در این خصوص تاکنون اسامی هزار و چهار صد نفر ناظر ثبت شده که این افراد در اختیار مجموعه هستند.

سردار استکی خاطرنشان کرد: اکثریت جامعه بر این باورند امر به معروف و نهی از منکر تنها تذکر و برخورد در خیابان است و به بیانی مردم آشنایی کافی با این فریضه الهی ندارند، به واسطه همین در مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر براین هستیم تا مردم را بوسیله بیانی فرهنگی با این فریضه آشتی دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان نیز گفت: نیروی انتظامی تمامی توان خود را برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان منکر به کار خواهد گرفت.

همچنین در ادامه حجت‌الاسلام احمد عبداللهی نژاد اظهار کرد: امر به معروف نوعی دست گیری از مردم است و مچ گیری نیست و کسانی که در این حوزه وارد می شوند باید از جزئیات و قوانین امر به معروف و نهی از منکر آشنا باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان اصفهان خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آموزش آمران به معروف و نهی از منکر از سال ۹۵ بوده است./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات