۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۶۲۹۵۷
در مدرسه علمیه امام صادق قائمشهر برگزار می شود؛

آزمون سالانه قرآن کریم و نهج البلاغه طلاب حوزه علمیه مازندران

آزمون سالانه قرآن کریم و نهج البلاغه طلاب حوزه علمیه مازندران
مازندران - حجت الاسلام طبرسی از برگزاری آزمون سالانه قرآن کریم و نهج البلاغه فردا در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر خبر داد.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از برگزاری آزمون سالانه قرآن کریم و نهج البلاغه طلاب فردا در استان خبر داد.
 
وی با بیان این که این دوره از آزمون به دلیل شیوع ویروس کرونا با ظرفیت محدود و به میزبانی مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر برگزار می شود، افزود: بیش از 20 طلبه از مدارس علمیه استان با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در این آزمون حضور خواهند داشت.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این آزمون به صورت شفاهی برگزار می شود، ادامه داد: در این آزمون آیاتی که از سوی ستاد تعیین شده از سوی ممتهن به صورت شفاهی از طلاب امتحان گرفته خواهد شد.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلابی که در این آزمون امتیاز لازم را کسب کرده باشند از افزایش شهریه برخوردار خواهند شد، خاطرنشان کرد: این آزمون همچنین محک مناسبی برای سواد قرآنی طلاب خواهد بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در سال تحصیلی جدید علیرغم محدودیت هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به وجود آمده اما برنامه های قرآنی، تهذیبی، اخلاقی و فرهنگی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: تلاش کردیم همه این برنامه ها را در بستر فضای مجازی با مشارکت مناسب طلاب فراهم کنیم.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که علم آموزی در حوزه باید همراه با تهذیب نفس و تربیت قرآنی همراه باشد، خاطرنشان کرد: توجه به مفاهیم اخلاقی، تهذیبی و قرآنی یکی از مهم ترین شاخصه ها و وجه تمامیز حوزه های علمیه با سایر مراکز علمی و آموزشی است.
 
حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که مدیران و معاونان تهذیب مدارس علمیه باید بسترهای لازم را به منظور تقویت فعالیت های تهذیبی، فرهنگی و قرآنی در مدارس ففراهم کنند، بیان داشت: نباید این گونه مسائل مهم اخلاقی و تربیتی که همواره تأکید علما و مراجع عظام تقلید است به طور کلی کمرنگ شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که می توان بسیاری از فعالیت های علمی، اخلاقی و فرهنگی مدارس علمیه را به صورت غیر حضوری و مجازی دنبال کرد، ادامه داد: به همین دلیل دروس اخلاق، مسابقات قرآنی، مباحث فرهنگی و تهذیبی مدارس علمیه با جدیت بیشتری در سال تحصیلی جدید ادامه خواهد داشت.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دروس اخلاق اساتید به طور منظم در فضای مجازی برگزار خواهد شد، بیان داشت: به طور حتم رشد علمی طلاب وابسته به تقویت بعد اخلاقی و تربیتی آنها است./950//310/خ
ارسال نظرات