۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۶۶۲۹۵۹
از سوی معاون آموزش حوزه علمیه مازندران مطرح شد؛

جزییات برگزاری دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه مازندران

جزییات برگزاری دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه مازندران
مازندران - معاون آموزش حوزه علمیه مازندران به جزییات برگزاری دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه استان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید پرداخت.

حجت الاسلام جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران به جزییات برگزاری دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه استان با آغاز سال تحصیلی جدید پرداخت.

وی افزود: در حال حاضر درس رسمی خارج فقه حوزه علمیه مازندران در دو مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل و امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر برگزار می شود.

حجت الاسلام قائمی ادامه داد: در مدرسه علمیه امام عسکری(ع) آمل که تحت اشراف حضرت آیت الله جوادی آملی است در حال حاضر 120 طلبه درس خارج با استادی حجت الاسلام والمسلمین سید محمود جلالی، نائب رییس حوزه علمیه مازندران مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که همچنین سی طلبه در درس خارج مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر مشغول تحصیل هستند، بیان داشت: در این مدرسه علمیه نیز حجت الاسلام والمسلمین فقیهی به عنوان استاد درس رسمی خارج مشغول فعالیت علمی هستند.

وی با بیان این که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است این دروس به صورت غیر حضوری و در بسترفضای مجازی برگزار شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در طی سال های اخیر با رسمی شدن تعدادی از دروس خارج شهرستان ها، روند مهاجرت طلاب به قم و سایر حوزه های علمیه کاهش یافته است.

حجت الاسلام قائمی در ادامه سخنان خود همچنین با اشاره به این که تا پیش از شیوع ویروس کرونا درس خارج غیر رسمی نیز در برخی مدارس علمیه استان نیز برگزار میشد، افزود: مدارس علمیه امام صادق(ع) نکا، شهید مطهری تنکابن و همچنین امام علی(ع) ساری از جمله این مدارس هستند که کرسی درس خارج غیر رسمی در آنها دائر بود.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که سیاست مرکز مدیریت حوزه های علمیه تقویت دروس خارج رسمی در سطح شهرستان ها است، تصریح کرد: مدارک برخی دیگر از اساتید مجرب استان نیز برای بررسی و اخذ مجوز به معاونت آموزش ارسال شده که همچنان پیگیر رسمی شدن دروس این اساتید هستیم.

تحصیل 40 طلبه درس خارج در مدرسه علمیه فیضیه مازندران

حجت الاسلام جابر گلی کریمی، معاون آموزش مرکز تخصصی فیضیه مازندران نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از تحصیل 40 طلبه در درس خارج فقه و اصول مدرسه علمیه فیضیه مازندران اشاره کرد و گفت: درس خارج رسمی حوزه علمیه بابل نیز با تدریس حجت الاسلام والمسلمین عباس نیکزاد از شنبه تا چهارشنبه در بستر فضای مجازی و به صورت آنلاین برگزار می شود./950//310/خ

ارسال نظرات