۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۶۳۰۵۵
سخنران حرم مطهر رضوی مطرح کرد؛

تحول فرهنگی و آگاهی بخشی، از اهداف نهضت سیدالشهدا

تحول فرهنگی و آگاهی بخشی، از اهداف نهضت سیدالشهدا
خراسان رضوی - حجت الاسلام مقری با بیان این که تحول فرهنگی و آگاهی بخشی هدف نهضت امام حسین است، گفت: وظیفه ما شناساندن اسلام ناب محمدی و تبیین چهره طاغوتیان به جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مقری، سخنران حرم مطهر رضوی امروز در جمع زائران و مجاروان بارگاه مطهر ثامن الحجج(ع) به تکلیف شرعی مسلمانان با توجه به آیات و روایات، به درس گرفتن از سیره امام حسین(ع) و اسرای کربلا در راستای انجام وظیفه شرعی و بیانات رهبری در مورد ترویج دین و هشدار در برابر طاغوتیان و ظلم مطابق با تکلیف شرعی اشاره کرد.

وی انقلاب امام حسین(ع) و بیان خطبه توسط حضرت زینب در کربلا را از تکالیف شرعی این بزرگواران بیان و اظهار کرد: انقلاب امام حسین(ع) با اسارت اهل بیت کامل شد، آمدن امام حسین به کربلا یک عمل پسندیده و یک تکلیف شرعی بود؛ قیام ایشان مطابق شرع و دین بود و در ادامه اهل بیت نیز به تکلیف شرعی خود به نحو شایسته عمل کردند.

حجت الاسلام مقری افزود: اهل بیت امام حسین(ع) فرهنگ انقلاب عاشورا را عمومی کرده و آگاهی بخشی به وجود آوردند، این تکلیف هر روزه مسلمانان است و ما با توجه به این تکالیف شرعی امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان  تکلیف شرعی خود را متوجه می شویم، خدا از همه ما می خواهد که به عنوان مسلمان واقعی عمل کرده، بندگی کنیم، وظایف خود را انجام دهیم و اهل جهاد، دفاع، امر به معرف و نهی از منکر و اهل اصلاح جامعه در وقت خود باشیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به عملکرد رهبری در آگاه سازی جامعه و رسوا کردن منافقان و نقش برآب کردن نقشه دشمنان در خدشه واردکردن به اسلام ناب محمدی، بیان داشت: پیام رهبری در محکومیت توهین به پیامبر اعظم و صحبت از توطئه دشمن در هر سخنرانی ایشان و توجه به شرایط منطقه از جمله کارهایی است که رهبری در راستای وظیفه شرعی خود نسبت به آگاه سازی جامعه و نشان دادن چهره اسلام دروغین و معرفی اسلام ناب محمدی در جهان انجام دادند، رهبری به عنوان رهبر جهان اسلام و محوری ترین خط مقاومت در جهان اسلام می باشد و چشم همه مقاومت به ایشان است.

وی ابراز داشت: امام حسین(ع) علیه دروغ ها و نفاق ها قیام کرد و اهل بیت نیز وظیفه داشتند که همان اندیشه های حضرت را بازنشر داده و مسلمانان را در جریان واقعه قرار دهند، سیدالشهدا تلاش کرد تا چهره واقعی حکومت های غاصب که می خواستند خود را شرعی جلوه دهد، نشان دهند و نیز نظام اخلاقی ناب اسلامی را به مردم معرفی کنند بنابراین از نهضت امام حسین می توانیم در شرایط خودمان استفاده کنیم و این کار را ما هم باید بکنیم، در خارج و داخل کشور چهره نفاق و اسلام غیر واقعی و سازشکار را می بینیم که به حساب اسلام نباید گذاشته شود و نباید با چهره ناب اسلامی مقایسه کنیم.

حجت الاسلام مقری ادامه داد: آیا ما وظیفه نداریم از اسلام دفاع کرده و چهره های نفاق را رسوا کنیم؟ نهضت تحول فرهنگی و آگاهی بخشی همان نهضت اهل بیت امام حسین است که آن روز خدا پسندید، امروز دشمنان اسلام جنگ رسانه ای را به راه انداخته اند و وظیفه ما این نیست که سکوت کنیم بلکه نباید بگذاریم با کارهای منافقانه و دم زدن از حق و مبارزه با تروریسم حرف ناحق خود را به دیگران القا کنند، ما وظیفه داریم تا چهره واقعی این ها را به جهانیان بشناسانیم، خداوند نیز به این وظیفه مسلمانان در قرآن اشاره دارد.

امام جمعه سابق نیشابور با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد وظایف مسلمانان، گفت: براساس آیات قرآن دشمنان ما با اسلام مشکل دارند چون اسلام می گوید در همه کره زمین باید حکومت خدا باشد، رهبری نیز به این موضوع اشاره داشته و فرمودند که دعوای این ها با ما مسائل  هسته ای، تکنولوژی و سلول های بنیادی نیست بلکه با دین ما مشکل دارند، هم و غم این ها این است که ما را از دین برگردانند و این کار را نیز آگاهانه انجام می دهند و با مطالعه کامل در مورد دین کینه توزی می کنند.

وی افزود: دشمنان اسلامی می دانند که حریم دین حریم کثافت کاری نیست پس چرا کشورهای اسلامی، مردم خود و بشریت را به فحشا و گناه سوق می دهند و آن را نشانه تمدن و برابری و حقوق زن نشان می دهند؟ چرا حق را کتمان می کنند؟  چرا فریبکارانه حرف رده و اسم آزادی و دموکراسی و حقق زن روی آن می گذارند؟ این ها با هر ملتی در کره زمین که بخواهند خدا را عبادت کرده و کشور خود را مطابق با شئونات اسلامی اداره کنند، مشکل دارند.

حجت الاسلام مقری به بدعهدی یهود با توجه به آیات قرآن اشاره و ابراز کرد: خداوند در مورد یهود به پیامبر(ص) می فرماید: این ها امانت را بر نمی گردانند.» حال با توجه به آیات قرآن که یهود را خیانتکار می داند که پول را به رسول بر نمی گردانند و در طول این چند دهه به هیچ یک از قراردادهای خود پایبند نبودند و امروز ابوظبی دل خوش به قرارداد با این ها است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات