۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۶۳۰۹۴
آیت الله تحریری مطرح کرد؛

آزادی بیان در غرب یعنی اسارت در حیوانیت

آزادی بیان در غرب یعنی اسارت در حیوانیت
تهران - آیت الله تحریری اهانت به قرآن کریم را تلاش مذبوحانه دشمن برای نابودی اقتدار اسلام دانست و گفت: مقصود از آزادی بیان در غرب اسارت در حیوانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، ظهر امروز در جلسه هفتگی درس اخلاق مدرسه علمیه معیر، گفت: مومن باید به پیمان‌هایش متعهد و پایبند باشد.

وی امانت داری و متعهد بودن را از ویژگی های مهم مومن برشمرد و ادامه داد: عهد پذیری از صفات مومن است؛ انسان اگر عمدا به تعهداتش پایبند نباشد به نتایج نامطلوب آن گرفتار می شود.

آیت الله تحریری با اشاره به اینکه ریا اعمال نیک را نابود می کند، عنوان کرد: انسان وقتی می خواهد کاری انجام دهد باید توجه داشته باشد که این عمل با چه انگیزه ای انجام می شود آیا با انگیزه قرب الهی است یا هدف چیز دیگری است!

تولیت مدرسه علمیه مروی هدف از ریا را جلب رضایت دیگران بیان و اظهار داشت: ریا سبب ابطال برخی اعمال چون نماز می شود برای همین در انجام اعمال عبادی گفته شده از ابتدا تا انتها قصد قربت در نظر گرفته شود.

وی با استناد به روایات ریا را شرک کوچک بیان کرد و گفت: شرک باطنی دارای مراتبی است که نخستین مرتبه آن ریا بوده و مذموم است. هدف در همه اعمال باید تحصیل رضایت الهی باشد چرا که خداوند متعال محیط بر اعمال آدمی است.

آیت الله تحریری ادامه داد: انسان در اجتناب از ریا باید مراقب باشد که به وسواس فکری و عملی گرفتار نشود؛ انسان در همه اعمال باید نیت الهی داشته باشد این نیت داشتن آدمی را از ریا دور و به اخلاص نزدیک می کند.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه ایمان و عمل صالح سبب رهایی انسان از خسران می شود، گفت: امام صادق(ع) می فرمایند: انسان ریاکار عملش پذیرفته نمی شود و در روز قیامت به او خطاب می شود که اجر عملت را از کسی که برای او انجام دادی بگیر.

وی در بخش دیگر ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت قدسی پیامبراکرم(ص) و قرآن کریم، بیان داشت: دشمنان اسلام هر روز یک نقشه برای محدود کردن اسلام و انقلاب می کشند زیرا می دانند اسلام نقش اساسی در آزاد سازی انسان ها از یوق مستکبران دارد.

آیت الله تحریری ادامه داد: اگر قرآن آتش می زنند در اصل خودشان را می سوزانند و اگر به پیامبراکرم(ص) اهانت می کنند در اصل ننگ خودشان را ابراز می دارند و این آزادی بیان نیست بلکه آزادی حیوانیت است.

تولیت مدرسه علمیه مروی این اهانت را نقشه شوم صهیونیسم بین المللی دانست و گفت: آنان می خواهند ندای حق و انقلاب اسلامی را که برآمده از قرآن و عترت است خاموش کنند؛ آنان اربعین حسینی را مشاهده کردند و دیدند که چه اتفاقی در عالم در حال رخ دادن است برای همین احساس خطر کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اسلام می خواهد مسلمانان را سربلند و عزتمند کند بنابراین دشمنان تا ظهور امام زمان(عج) این دشمنی را خواهند داشت و هرگز از کید و دشمنی دست نمی کشند برای همین دست به اقدامات مذبوحانه و ابلهانه می زنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات