۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۶۶۳۱۰۵
امام جمعه ساری:

اهانت به ساحت پیامبر نشانه حقارت غرب در برابر اسلام ناب است

اهانت به ساحت پیامبر نشانه حقارت غرب در برابر اسلام ناب است
مازندران - امام جمعه ساری اهانت نشریه فرانسوی به ساحت نبی مکرم اسلام را نشان دهنده ذلت و حقارت غرب در برابر عظمت اسلام ناب دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان با محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت نبی مکرم اسلام، این اقدام شنیع را نشان دهنده ذلت و حقارت غرب در برابر عظمت اسلام ناب دانست.

وی با بیان این که دنیای غرب هر گاه در برابر عزت و عظمت اسلام ناب خوار و ذلیل می شود این گونه به مقدسات دینی امت اسلامی اهانت و جسارت می کند، افزود: این گونه حرکت ها چیزی جز حقارت و بدبختی غرب در برابر عظمت اسلام ناب نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به پیام مهم مقام معظم رهبری در محکومیت این اقدام شنیع نشریه فرانسوی، خاطرنشان کرد: همان طور که ایشان نیز فرمودند دشمنان با این گونه اقدامات می خواهند نقشه آمریکا و رژیم صیهونیستی را در منطقه به فراموشی بسپارند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت حفظ هوشیاری امت اسلامی در برابر این گونه توطئه های دشمن زبور تأکید کرد و افزود: نباید مسأله فلسطین و خیانت برخی اعراب منطقه در عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه ساری با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند اقدام امارات متحده عربی در عادی سازی روابط با صهیونیست ها خیانت به اسلام و امت اسلامی است، تصریح کرد: مسلمانان جهان نباید بگذارند آرمان فلسطین با توطئه آمریکا و ارتجاع عرب منطقه به فراموشی سپرده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که مسأله فلسطین همچنان موضوع نخست جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: هر کشوری بخواهد تحت سلطه آمریکا به آرمان فلسطین خیانت کند به طورحتم نزد ملت های مسلمان جهان منفور خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود بر ضرورت پایان دادن مجامع بین المللی به سکوت مرگبار خود در برابر اهانت و جسارت به مقدسات دینی مسلمانان تأکید کرد و گفت: نباید در برابر این اقدام نابخشودنی که قلوب مسلمانان و آزادی خواهان جهان را جریحه دار کرد شاهد موضع انفعالی باشیم.

امام جمعه ساری با تأکید براین که مجامع به اصطلاح بین المللی که مدعی آزاد اندیشی هستند باید این گونه اقدامات شنیع را محکوم کنند، افزود: به طور حتم سکوت در برابر این جسارت های نابخشودنی موجب گستاخی بیشتر غرب بر علیه ارزش های الهی و مقدسات دینی مسلمانان خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت اقدام قاطع دستگاه دیپلماسی کشور در برابر چنین اهانت هایی تأکید کرد و گفت: فرانسه که در موضوع برجام نیز به تعهدات خود در برابر کشورمان عمل نکرد در برابر کشورمان حتی موضع گیری سختی هم داشت و این گونه رفتارها ضرورت یک سیاست خارجی قاطعانه تر در برابر این گونه کشورها را می طلبد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان مهم مقام معظم رهبری در خصوص سند 2030 اشاره کرد و اجرای آن را خیانت بزرگی به اسلام و انقلاب دانست و گفت: در یک نظام دینی نباید شاهد اجرای چنین اسناد ذلت باری باشیم.

امام جمعه ساری بر ضرورت اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: مسؤولان آموزش و پرورش در جهت تحقق مطالبات رهبری در دستگاه تعلیم و تربیت ببشتر تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث گرانی و افزایش بی رویه قیمت ها در کشور اشاره کرد و افزود: مسؤولان باید با نظارت جدی تر جلوی افسارگسیختگی اقتصادی در کشور را بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مراسم دهه نخست ماه محرم با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در هیأت های مذهبی و مساجد اشاره کرد و افزود: علیرغم تلاش دشمنان و برخی ها در داخل کشور، هیأت های مذهبی در عمل به پروتکل های بهداشتی پیشگام بودند.

امام جمعه ساری با بیان این که عزاداری ها برای سیدوسالار شهیدان علیرغم فضای سازی های گسترده دشمنان با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که متأسفانه در ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی شاهد حضور غیر ضروری مسافران در سواحل استان بودیم و این مسأله موجب نارضایتی و گلایه شدید بسیاری از هیأت های مذهبی و مردم متدین استان را فراهم کرد./950/

ارسال نظرات