۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۶۶۲۹۹۰
حجت الاسلام اسماعیل زاده خبر داد؛

شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر و نخبگان حوزوی مازندران

شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر و نخبگان حوزوی مازندران
مازندران - معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از شناسایی استعدادهای برتر و نخبگان حوزوی استان خبر داد.

حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از شناسایی استعدادهای برتر و نخبگان حوزوی استان خبر داد.

وی به نشست مشترک با مسؤولان بنیاد نخبگان مازندران به منظور همکاری مشترک میان حوزه و این بنیاد در جهت شناسایی و حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر حوزوی استان اشاره کرد و افزود: در سطح حوزه های علمیه استان نخبگان و استعدادهای ارزشمندی داریم که متأسفانه تاکنون مورد توجه و حمایت لازم قرار نگرفته اند.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که نخبگان حوزوی نیازمند حمایت بیشتری برای ظهور و بروز در عرصه های تخصصی هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه تاکنون این حمایت ها تنها از سایر نخبگان جامعه بوده و حوزویان در این بخش مورد کم توجهی قرار گرفته اند.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر حوزوی در بخش های آموزش، پژوهش، تبلیغ و مدیریت فرهنگی صورت می گیرد، بیان داشت: به طور حتم شناسایی و حمایت از این افراد می تواند آثار و برکات بسیاری را برای جامعه در پی داشته باشد.

استاد حوزه علمیه از شناسایی این استعدادهای برتر در سطح مدارس علمیه مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: با همکاری سایر معاونت های حوزه علمیه استان در حال بررسی تخصصی بر روی این افراد شناسایی شده هستیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حوزه های علمیه ظرفیت های بسیار ارزشمندی در جهت رشد و تعالی جامعه حضور دارند که نیازمند شناسایی و حمایت هستند، بیان داشت: متأسفانه این بخش در حوزه های علمیه مغفول مانده و نخبگان حوزوی کمتر مورد توجه و حمایت قرار گرفتند.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که یکی از برنامه های مهم معاونت پژوهش حوزه علمیه استان شناسایی و حمایت از نخبگان حوزوی است، تصریح کرد: با همکاری بنیاد نخبگان استان می توان بیش از پیش از ظرفیت بالای چنین استعدادهای ارزشمندی در بخش های مختلف بهره گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه های علمیه وظیفه کادر سازی برای نظام اسلامی را عهده دار هستند، افزود: انتظار از سایر نهادهای مرتبط این است از توان و ظرفیت علمی، تبلیغی، پژوهشی و فرهنگی طلاب نخبه بیشتر استفاده کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه آن طور که شایسته است از توان و ظرفیت این استعدادهای برتر در سایرنهادهای علمی، آموزشی، فرهنگی و تبلیغی استفاده نمی شود، خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص بهره گیری از توان و ظرفیت جوانان در عرصه های مختلف، باید طلاب نخبه و جوان حوزه های علمیه نیز مورد توجه قرار گیرند./950//310/خ

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
ان شاالله که بتوان در این عرصه گام اساسی برداشت
1
0