۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۶۳۱۱۵
رییس سازمان دارالقرآن الکریم خبر داد؛

فعالیت ۱۴ هزار خانه قرآنی در کشور

فعالیت ۱۴ هزار خانه قرآنی در کشور
هرمزگان - حجت الاسلام اخوان صباغ گفت: مطالبه رهبری، قرآنی شدن کل جامعه است از این رو، فعالیت‌های قرآنی خوبی در سطح کشور انجام شده و همچنان این فعالیت‌ها تداوم دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس که در دفتر امام جمعه برگزار شد اظهار کرد: علیرغم فعالیت‌های فراوان صورت گرفته در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ قرآن در جامعه، تا رسیدن به نقطه مطلوب و قرآنی شدن مردم، فاصله داریم.

وی با اشاره به آثار و برکات توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آمار فعالیت‌های قرآنی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در مقایسه با قبل از انقلاب، هرگز قابل مقایسه نیست و زحمات زیادی در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه کشیده شده است.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص عمل به قرآن و تربیت قرآنی فرزندان اشاره کرد و افزود: به فرموده ایشان باید قواعد زندگی را از قرآن استخراج کنیم.

حجت الاسلام اخوان صباغ با بیان اینکه مقام معظم رهبری در شرایط بیماری کرونا، جلسات قرآنی ماه مبارک رمضان را تعطیل نکردند و این جلسات به صورت مجازی برگزار شد، ابراز داشت: با اهتمام معظم له به قرائت، تلاوت و حفظ قرآن و مطالبه ایشان از سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص قرآنی شدن کل جامعه، فعالیت‌های قرآنی خوبی در سطح کشور انجام شده و همچنان این فعالیت‌ها تداوم دارد.

وی ضمن تشریح فعالیت‌های سازمان دارالقرآن الکریم، از تربیت 60 هزار مربی روخوانی و روانخوانی قرآن و همچنین 10 هزار حافظ کل قرآن از اهم فعالیت‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: علیرغم این اقدامات، روخوانی و انس و ارتباط مردم با قرآن در جامعه قوی نیست.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با تاکید بر اینکه برای قرآنی شدن مردم و ایجاد ارتباط با قرآن، اهتمام ملی و عزم جدی را می‌طلبد، افزود: روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، پوسته ظاهر و شکل این کتاب آسمانی است اما آشنایی با مفاهیم و معارف قرآن و رفتن به سوی استخراج قواعد زندگی و زندگی قرآنی کردن امری ضروری است.

حجت الاسلام اخوان صباغ ادامه داد: مردم ایران نشان داده‌اند که مردمی تدین هستند و 98 درصد مردم به تقدس کتاب آسمانی قرآن کریم معتق هستند و حتی قلمی که با آن، آیات قرآن نوشته می‌شود را مقدس می‌دانند. از این رو علیرغم تلاش های مخلصانه در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، باید بیش از پیش در این راستا تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه 14 هزار باب خانه قرآنی به صورت خودجوش در سطح کشور درحال فعالیت هستند، ابراز کرد: این مراکز با انگیزه‌های درونی شروع به فعالیت کرده و حمایت آنچنانی هم از سوی سازمان دارالقرآن الکریم نشده‌اند. همچنین حدود 3 الی 4 هزار موسسه قرآنی در کشور فعالیت دارند که با داغام اتحادیه‌های قرآنی در کشور، نوید حرکتی محکم‌تر و منسجم‌تر در آن‌ها وجود دارد.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: به فرموده رهبری، بخشی از فعالیت‌ها در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه را می توان از صدا و سیما و ظرفیت رسانه ای بهره برد اما جلسات قرآن قدیمی و خانگی نیز می‌تواند در این خصوص اثربخش باشد./851/پ210/ب1

ارسال نظرات