۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۶۶۳۲۴۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تعاونی‌ها باید برای تحقق جهش تولید وارد عرصه شوند

تعاونی‌ها باید برای تحقق جهش تولید وارد عرصه شوند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه تعاون یکی از سه ضلع توسعه کشور است، گفت: تعاونی‌ها باید برای تحقق جهش تولید به‌صورت ویژه وارد میدان شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار اعضای اتاق تعاون استان، اظهار کرد: متأسفانه فرهنگ تعاون در کشور به‌درستی شکل نگرفته است در حالی که اسلام تأکید فراوانی بر تعاون دارد و خداوند در قرآن می‌فرماید: «تَعاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَ التَّقْوی» و به همکاری بر نیکی و تقوا فرمان می‌دهد.

وی افزود: در این راستا باید مزایای کار تعاونی و شرکت‌های تعاونی به‌درستی برای مردم تبیین و روشنگری شود تا آحاد جامعه اثرات و مزایای تعاون را بدانند و نتیجه کار خود را ببینید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه روشنگری درزمینهٔ تعاون در جامعه از ضروریات است، خطاب به اعضای اتاق تعاون خراسان شمالی گفت: در این زمینه از ظرفیت رسانه‌ها و صداوسیما استفاده کنید.

وی با اشاره به اینکه تعاون یکی از سه ضلع پیشرفت و توسعه کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: اتاق تعاون باید ارتباط خود را با صداوسیما و رسانه‌ها بیشتر کرده و از انزوا خارج شود تا بتواند سرمایه‌گذاران را به سمت کار تعاونی راهنمایی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید مشکلات و آسیب‌های موجود را شناسایی کرده و برای رفع آن اقدام کنید، اضافه کرد: تعاونی‌ها باید برای تحقق جهش تولید به‌صورت ویژه وارد میدان شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: نام‌گذاری اقتصادی سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری با این هدف است که ما به روی پای خود ایستاده و وابسته به نفت و سیاست‌های برون‌مرزی نباشیم تا گرفتار مشکلات نباشیم.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مسؤولان واقعیت‌های اجتماعی را درک نکرده و خودمان روی پای خود نایستیم، کشور ما همین‌گونه آسیب‌پذیر باقی می‌ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه باید حقایق برای مردم و مسؤولان روشن شود، افزود: متأسفانه در برخی حوزه‌ها کارها دیمی شده است به‌گونه‌ای که مسؤولی کاری می‌کند و می‌رود و دومی از اول شروع می‌کند؛ در حالی که باید کارها ریلی باشد و مسؤول بعدی چند قدم استان را جلوتر ببرد.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ توسعه و تحمل نظر دیگران ایجاد شود، با اشاره به ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاری در استان، افزود: پول در بانک گذاشتن و سود گرفتن هنر نیست، هنر آن است که این پول در راستای توسعه و پیشرفت کشور هزینه شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: نباید با بهانه‌های گوناگون مانع کار سرمایه‌گذار شویم؛ زیرا این تنگ‌نظری‌ها مانع از رشد و توسعه استان می‌شود و استان درجا می‌زند، بلیه ای که باید برای این آن فکری شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات