۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۶۶۳۲۹۳
حجت الاسلام لائینی:

آزادی بیان غربی، ابزاری برای اهانت به مقدسات دینی است

آزادی بیان غربی، ابزاری برای اهانت به مقدسات دینی است
مازندران - امام جمعه نکا گفت: آزادی بیان در غرب دروغی است که سران این کشورها تنها برای فشار به ملت های مسلمان جهان از آن استفاده می کنند.

حجت الاسلام محمد صادق لائینی، امام جمعه نکا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت نبی مکرم اسلام، گفت: کشورهای غربی مدعی دفاع از آزادی بیان در طول دهه های اخیر همواره با اهانت به مقدسات دینی و ساحت پیامبر گرامی اسلام سعی در جریحه دار کردن قلوب مسلمانان داشتند.

وی افزود: در حالی رییس جمهور فرانسه اهانت به ساحت پیامبر گرامی اسلام را آزادی بیان می داند که در همین کشور سخن گفتن از هلوکاست جرم محسوب می شود و این مسأله نشان دهنده کینه توزی و عناد ورزی آنها با اسلام است.

امام جمعه نکا، آزادی بیان غربی را ابزاری برای فشار به سایر ملت ها دانست و خاطرنشان کرد: آزادی بیان در غرب دروغی است که سران این کشورها تنها برای فشار به ملت های مسلمان جهان از آن استفاده می کنند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که مقامات کشورهای غربی به ویژه فرانسه باید به افکار عمومی جهان به ویژه مسلمانان پاسخ دهند چرا پرسیدن از واقعه هلوکاست در این کشورها جرم محسوب می شود، بیان داشت: همین ادعا برای دروغ بودن آزادی بیان در غرب کافی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عصبانیت غرب از گسترش روز افزون اسلام ناب موجب چنین اهانت هایی از سوی غربی ها شده است، خاطرنشان کرد: شکست های متعدد دنیای غرب از جریان مقاومت در منطقه موجب شده کشورهای غربی دست به چنین اقدامات شنیعی بزنند.

امام جمعه نکا با بیان این که غربی ها در طول سال های اخیر شکست های سنگینی را از جریان مقاومت در منطقه متحمل شده اند، افزود: این شکست های متعدد موجب شده غرب به سوی اهانت و جسارت به مقدسات دینی روی آورد.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که کشورهای غربی با اهانت به مقدسات دینی به ویژه ساحت نبی مکرم اسلام به دنبال انحراف افکار عمومی از مسائل روز منطقه هستند، گفت: همان طور که در پیام مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره شد، غربی ها به دنبال انحراف افکار عمومی از طرح هایی هستند که آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه دنبال می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه در سایه حقارت و ذلت ارتجاع عرب منطقه شاهد برقراری رابطه میان امارات متحده عربی و بحرین با صهیونیست ها هستیم، بیان داشت: جسارت به نبی مکرم اسلام از سوی نشریه شارلی ابدو به منظور منحرف کردن افکار عمومی از طرح های جنایت کارانه ای است که با خیانت ارتجاع عرب منطقه در حال شکل گیری است.

امام جمعه نکا در ادامه سخنان خود به گسترش اعتراض ها علیه تبعیض نژادی و بی عدالتی در آمریکا اشاره کرد و با بیان این که این اعتراض های گسترده هر روز در ایالت های مختلف آمریکا در حال افزایش است، افزود: آمریکایی ها با طراحی های مختلفی تلاش می کنند اذهان عمومی را به سمت و سوی دیگری سوق دهند تا جامعه جهانی کمتر به اقدامات نژاد پرداسته آنها متمرکز شود./950/ت310/ب1

ارسال نظرات