۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۶۶۳۳۰۲
حجت الاسلام تراشیون:

سبک زندگی غربی انسان را در ورطه حیوانیت قرار می دهد

سبک زندگی غربی انسان را در ورطه حیوانیت قرار می دهد
استاد حوزه علمیه قم خانواده را خاستگاه تربیت فرزندان دانست و گفت: اگر نهاد خانواده به خوبی شکل بگیرد، بدون شک به خاستگاهی برای بندگی خالصانه خداوند متعال تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون کارشناس مسائل خانواده و استاد حوزه علمیه قم امشب در جمع عزاداران حسینی حرم مطهر بانوی کرامت با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه امام زین العابدین(ع) و با بیان اینکه بشریت امروز باید عادت های خود را بر اساس سبک زندگی اسلامی تنظیم کند، گفت: ما باید از سبک و سیره نبوی، علوی، فاطمی، حسنی و حسینی پیروی کنیم.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی غربی انسان را از آرامش، آسایش، عزت و سلامت نفس دور می کند، ادامه داد: سبک زندگی حسینی انسان را در دنیا عزتمند و در آخرت سعادتمند می کند؛ امروز غربی ها دست به هر کاری که می زنند نمی توانند به آسایش و آرامش دست پیدا کنند، زیرا تنها به بعد غریزی و حیوانی حیات انسانی توجه دارند.

حجت الاسلام تراشیون با بیان اینکه نهایت و سقف سبک زندگی غربی، دنیا و لذات دنیوی است، تأکید کرد: سبک زندگی اسلامی انسان را به جهان آخرت توجه می دهد و همواره سعی می کند او را در راستای سعادت و عزت رشد دهد.

استاد حوزه علمیه قم سبک زندگی امام زین العابدین(ع) را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این مکتب، یک مکتب تربیتی است و حضرت(ع) از آن جهت که با محدودیت های ویژه ای رو به رو بودند، به تربیت شاگردان و افراد خاص دست زدند؛ ایشان غلامانی را خریداری می کردند و در مکتب نورانی خودشان مورد تربیت قرار می دادند و سپس آزاد می کردند تا به تبلیغ دین بپردازند.

در سبک زندگی اسلامی، ملاک سنجش انسان ها معنویات است

وی با اشاره به اینکه در سبک زندگی اسلامی، ملاک سنجش انسان ها معنویات است، ابراز کرد: آن مکتب و سبک زندگی ای برتر است که انسان را به خداوند متعال نزدیک کند، در حالی که سبک زندگی غربی، انسان را هر لحظه از خداوند دور می سازد؛ در سبک زندگی غیر اسلامی، ملاک سنجش انسان ها مادیاتی همچون نوع ماشین و خانه و لباس است.

حجت الاسلام تراشیون با بیان اینکه سبک زندگی غربی نهاد خانواده را نشانه گرفته و می خواهد آن را به طور کلی نابود کنند، خاطرنشان کرد: مدل هایی که سبک زندگی غربی برای تشکیل نهاد خانواده ارائه می دهد، این نهاد را بی خاصیت می کند؛ در این سبک زندگی مسائلی همچون ازدواج سفید یا ازدواج همجنس ها با یکدیگر مطرح می شود تا نهاد خانواده آرام آرام خاصیت تربیتی خود را از دست بدهد.

کارشناس مسائل خانواده با اشاره به اینکه سبک زندگی غربی فطرت و معنویت انسان را تخریب کرده و او را در ورطه حیوانی قرار می دهند، عنوان کرد: مهم ترین عنصر انسانی در تربیت، مادر است، در حالی که سبک زندگی غربی به زنان نگاه لذت طلبانه و سخیفانه داشته و توجهی به نقش محوری مادر در خانواده ندارد.

در مدل های شیطانی و غربی، تقدس خانواده روز به روز کمتر می شود

وی با تأکید بر اینکه در مدل های شیطانی و غربی، تقدس خانواده روز به روز کمتر می شود و با بیان اینکه محوریت تربیت فرزندان والدین به ویژه مادران هستند، اضافه کرد: امروز تقریباً نهاد خانواده در غرب از بین رفته، در حالی که در مدل و سبک زندگی اسلامی، اصل خانواده مقدس شمرده شده است.

حجت الاسلام تراشیون خانواده را خاستگاه تربیت فرزندان دانست و گفت: اگر نهاد خانواده به خوبی شکل بگیرد، بدون شک به خاستگاهی برای بندگی خالصانه خداوند متعال تبدیل خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه زوج های جوان زندگی خود را بر مبنای بندگی و رضایت الهی پایه ریزی کنند، افزود: بانوان باید از همسر خود طلب روزی حلال کنند و جنبه های معنوی زندگی را مد نظر قرار دهند؛ امروز بسیاری از آسیب های موجود در جامعه به دلیل زیاده طلبی افراد و چشم و هم چشمی ها شکل می گیرد و ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ظاهر زندگی غربی جذاب است، اما در حقیقت باطنی زشت و رنج آور دارد، تأکید کرد: جای تعجب دارد در کشوری همچون آمریکا که مدعی پیشتازی در سبک زندگی غربی است، بیش از 40 میلیون افسرده در میان بانوان وجود دارد./841/پ202/ق

ارسال نظرات