۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۶۳۳۴۶
حجت الاسلام عاملی:

سند ۲۰۳۰ جهان بینی و نگاه لیبرال را بر ملت‌ها تحمیل می‌کند

سند ۲۰۳۰ جهان بینی و نگاه لیبرال را بر ملت‌ها تحمیل می‌کند
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اسناد بین المللی جنبه مداخله گرایانه در حکومت کشور دارند، گفت: سند ۲۰۳۰ جهان بینی و نگاه لیبرال را بر ملت‌ها تحمیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش از ظهر امروز در همایش علمی «چالش های سند 2030 برای ایران و نحوه تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش» که در سالن علامه جعفری(ره) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه اسناد بین المللی جنبه مداخله گرایانه در حکومت کشور دارند، گفت: اگر مسائل بعد از جنگ جهانی دوم را دنبال کنیم، درمی یابیم که غربی ها به ویژه آمریکایی ها به سوی مدیریت جهانی حرکت کردند.

وی به سازوکارهای غربی ها برای سلطه جهانی اشاره کرد و ادامه داد: امروز مشاهده می کنیم که غربی ها به ویژه آمریکا در سایه نهادهای بین المللی ظالمانه ترین تحریم ها را نسبت به ملت ها تحمیل می کنند؛ غربی ها «مدیریت چندنهادی» را در دستور کار خود قرار دادند تا در سایه نهادهای بین المللی به مدیریت یگانه جهانی دست پیدا کنند و سند 2030 نیز در راستای همین نوع مدیریت تلقی می شود.

حجت الاسلام عاملی 17 هدف کلان و 169 هدف خرد سند 2030 را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: این سند از جنبه مداخله کننده سیاسی در کشورها برخوردار بوده و کشورهای مستقل را با چالش های جدی مواجه می کند؛ این سند هیچگونه احترامی برای ادیان بزرگ الهی قائل نیست و نوعی جهان بینی و نگاه لیبرال که بن مایه تفکر غرب است را بر ملت ها تحمیل می کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه سند 2030 تنها دیدگاه مادی داشته و رشد و تعالی انسان را تضمین نمی کند، تأکید کرد: در توسعه پایدار، جایگاه معنوی و الهی انسان نادیده گرفته شده و هیچگونه توجهی به جهان آخرت دیده نمی شود، از این رو نمی توان آن را در کشوری که اعتقاداتش مبتنی بر رشد و سعادت اخروی است، پیاده کرد.

وی به چالش های حکمرانی موجود در سند 2030 اشاره و عنوان کرد: اصول قانون اساسی بر استقلال کشور و اهمیت ولی فقیه تأکید دارند، در حالی که این سند هیچگونه تضمینی نسبت به این موارد ارائه نکرده است؛ سند 2030 تنها به قوانینی تکوینی توجه کرده و هیچگونه توجهی به قوانین تشریعی ندارد؛ عمل به این سند چیزی جز نقض قانون اساسی کشور را در پی نخواهد داشت.

حجت الاسلام عاملی بر ضرورت توجه مسؤولان به مطالبات رهبری تأکید و با بیان اینکه امور مداخله کننده و ناقض حاکمیت و استقلال کشور بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی قابل پذیرش نیست، بیان کرد: امروز باید دانست وجود امام و رهبری بزرگترین سرمایه و نعمت برای کشور محسوب می شود و اگر نهادهای اجرایی و تقنینی نکات راهبردی رهبری را دنبال کنند، پیشرفت و سلامت جامعه به بهترین شکل ممکن محقق خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روح سکولار سند 2030 و چالش های فرهنگی که در پی دارد، ابراز کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه  796 خود منشور 2030 را لغو و با صراحت اعلام کرد که اسناد و مقررات حاکم و مبنای عمل در آموزش و پرورش صرفاً اسناد بالادستی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس همچون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی چالش های توسعه پایدار غربی ها را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر اینکه سند 2030 توجهی به معاد و جهان آخرت ندارد و تنها به مادیات بسند می کند، اضافه کرد: نمی توانیم نظام اسلامی که یک میراث الهی است را بر اساس مفاهیم ارائه شده در سند 2030 تنظیم کنیم، زیرا تعاریف ما از مفاهیمی همچون خانواده با تعاریف غربی ها از خانواده متفاوت بوده و همخوانی و سنخیت ندارد./841/پ202/ق

ارسال نظرات