۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۶۳۳۴۸
حجت الاسلام ذوعلم مطرح کرد؛

تقابل با ارزش‌های انقلاب اسلامی؛ ماهیت سند ۲۰۳۰

تقابل با ارزش‌های انقلاب اسلامی؛ ماهیت سند ۲۰۳۰
دبیر علمی همایش «چالش‌های سند ۲۰۳۰ برای ایران و نحوه تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش» تأکید کرد که ماهیت سند ۲۰۳۰ را تقابل با ارزش‌های انقلاب اسلامی تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی ذوعلم عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پیش از ظهر امروز در همایش علمی «چالش های سند 2030 برای ایران و نحوه تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش» که در سالن علامه جعفری(ره) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تهران برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در 11 شهریور ماه سال جاری خطاب به مسؤولان آموزش و پرورش گفت: رهبری در این سخنان نسبت به نفوذ فرهنگ غربی در آموزش کشور هشدار دادند.

وی با بیان اینکه طبق سخنان رهبر معظم انقلاب، گفتمان غرب در خود غرب با شکست مواجه شده و نمی تواند برای ما راهگشا باشد، ادامه داد: دشمنان از طریق نفوذ می خواهند فرهنگ، تمدن، اقتصاد و سیاست ما را غارت کنند؛ امروز سیستم و گفتمان غربی، سیستمی کارآمد و راهگشا برای تعالی انسان محسوب نمی شود.

حجت الاسلام ذوعلم با تأکید بر اینکه گفتمان غرب همواره در پی سلطه گری، سلطه جویی، استعمار و غارت ملت های دیگر است، سند 2030 را نمونه بارز این گفتمان دانست و خاطرنشان کرد: این سند برای کشورهای غربی در سایر کشورها حق مدیریت در عرصه آموزش در نظر می گیرد.

دبیر علمی این همایش با اشاره به اهداف مخرب سند 2030 و دام هایی که به واسطه این سند برای ایران از سوی دشمن گسترانده شده است، تأکید کرد: متأسفانه شاهد هستیم که سند 2030 در برخی جاهای کشور مورد اجرا قرار گرفت تا این که رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت ماه سال 96 نسبت به آن اعتراض کردند و جلوی آن گرفته شد.

وی ریشه های روشنفکری و غرب زدگی را در طول تاریخ انقلاب اسلامی مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: واکاوی ریشه های تاریخی اندیشه لیبرالی در ادوار مختلف انقلاب اسلامی بسیار مهم است، زیرا همه ما باید بدانیم که جریان لیبرال بسیاری از فتنه ها را با الهام از اندیشه های غربی کارگردانی کرده و می کند.

حجت الاسلام ذوعلم به مطالبات رهبر معظم انقلاب در تقابل با اندیشه های غربی و لیبرالی اشاره و بیان کرد: امروز مراکز تصمیم ساز و سیاست سازی همچون شورای عالی انقلاب اسلامی باید با اتخاذ تدابیر کارآمد، جلوی نفوذ افکار غربی در زمینه آموزش کشور را بگیرند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ماهیت سند 2030 را عادی سازی سبک زندگی غربی و تقابل با ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی تشکیل می دهد، ابراز کرد: اگر تحول بنیادین آموزش و پرورش پیگیری و اجرایی شود، بدون شک سند 2030 خود به خود به حاشیه رانده خواهد شد.

وی با بیان اینکه سند 2030 مرده است، اما مرده ای نیست که بتوان آن را به حال خودش رها کرد، اضافه کرد: برای مقابله با اسناد استعماری، باید مواجهه فکری و اندیشی با آن داشته باشیم، از این رو پژوهشگران باید با بررسی این سند، لایه های پنهان آن را برای افکار عمومی تبیین کنند تا ظاهر زیبای آن از بین رفته و باطن پلیدش پدیدار شود؛ تردیدی نیست که غربی ها برای دستیابی به طرح های استعماری که دارند، گزاره های مثبتی را کنار همدیگر می گذارند، اما به هیچکدام از آنها پایبند نخواهد بود./841/پ202/ق

ارسال نظرات