۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۶۶۳۳۷۴
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

موقوفات بهترین پشتوانه برای اداره حوزه های علمیه است

موقوفات بهترین پشتوانه برای اداره حوزه های علمیه است
مازندران - حجت الاسلام صادقی، رسیدگی به معیشت طلاب را امری مهم دانست و گفت: وقف می تواند بهترین پشتوانه برای اداره حوزه های علمیه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در نشست هم اندیشی معاونان اجرایی مدارس علمیه استان که در مرکز مدیریت حوزه علمیه مازندران برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام سجاد(ع) و محکوم کردن اهانت کنندگان به ساحت نبی مکرم اسلام، این گونه اقدامات را نشان از گسترش روز افزون اسلام ناب در جهان دانست.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که اسلام ناب هر روز در میان ملت های جهان عزیزتر می شود، خاطرنشان کرد: استقبال ملت های مختلف جهان از مفاهیم ناب اسلامی نشان دهنده عبور اسلام حقیقی از مرزهای جغرافیایی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که پرونده غرب در مسأله آزادی بیان کاملاً سیاه و تاریک است، تصریح کرد: کسانی این روزها از آزادی بیان سخن می گویند که حتی به ابتدایی ترین حقوق ملت ها نیز احترام نمی گذارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران فصل تازه ای از اسلام خواهی را در جهان به وجود آورد، بیان داشت: بیش از چهل سال است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم اسلام خواهی را در دنیا برافراشته است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که حوزه های علمیه یکی از مهم ترین مراکز دینی و علمی جامعه اسلامی نقش مؤثر و تعیین کننده ای در تبیین مفاهیم دینی در جامعه بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: امروز رسالت حوزه تنها داخلی نیست بلکه نگاه ما در حوزه های علمیه باید فرا ملی و بین المللی باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هر روز به تشنگان معارف دینی در جهان افزوده می شود، بیان داشت: حوزه به عنوان نهاد متولی نشر و گسترش دین باید با تبیین صحیح این مفاهیم انسان ساز، ملت های علاقه مند را از معارف اهل بیت(ع) سیراب کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه های علمیه به یک منبع اصیل دینی یعنی فقه پویای شیعه متصل هستند که می تواند پاسخگوی همه نیازهای بشری باشد، خاطرنشان کرد: محققان و پژوهشگران حوزوی باید تلاش کنند مسائل مبتلابه جامعه را با بهره گیری از ظرفیت بالای فقه شیعه پاسخ دهند تا نیازها تأمین شود.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت خدمت رسانی مناسب به طلاب در قالب تسهیل امور اسکان، شهریه، سربازی، معافین تحصیلی، اجاره مسکن و کد طلبگی در این شرایط خاص کرونایی تأکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود به وجود موقوفات مدارس علمیه در سطح استان اشاره کرد و با بیان این که توجه احیاء موقوفات باید مورد توجه مدارس علمیه قرار گیرد، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، وقف می تواند بهترین پشتوانه برای اداره حوزه های علمیه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران، رسیدگی به معیشت طلاب را امری مهم دانست و با بیان این که متأسفانه طلاب حوزه های علمیه علیرغم شانتاژ و بلواهای رسانه ای به هیچ عنوان وضعیت خوبی ندارند، بیان داشت: به ویژه در این شرایط خاص کرونایی این قشر اثرگذار جامعه نیازمند توجه بیشتر هستند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که متأسفانه دشمنان اسلام و انقلاب دروغ ها و مطالب خلاف واقع بسیاری را علیه حوزه های علمیه و روحانیت بیان می کنند، افزود: طلاب حوزه های علمیه از نظر معیشتی جزء ضعیف ترین اقشار جامعه محسوب می شوند./950//210/خ

ارسال نظرات