۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۶۶۳۳۹۴
آیت الله میرباقری مطرح کرد؛

زیارت عاشورا، یکی از گام های سلوک الی الله

زیارت عاشورا، یکی از گام های سلوک الی الله
تهران - نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عاشورا نقطه تفکیک جبهه حق و باطل است، گفت: امام سجاد(ع) عالم هستی را تا ابد وارد فضای عاشورا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید مهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس(ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند متعال در سوره اسراء می‌فرماید: اگر کسی کشته شد ما برای ولی دم سلطه قراردادیم تا قصاص کند.

وی افزود: ولی دم را خداوند متعال نصرت می‌دهد و چه نصرتی بالاتر از اینکه قاتل را در اختیارش می‌گذارد تا او را قصاص کند بدون اینکه در دنیا و آخرت مجازات شود.

آیت‌الله میرباقری بابیان اینکه امام زمان(عج) ولی دم امام حسین(ع) هستند، عنوان کرد: خداوند متعال به ایشان اجازه خونخواهی داده تا قاتلان حضرت و کسانی که در جبهه اشقیای کربلا هستند را قصاص کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با طرح این پرسش که چرا امام زمان(عج) در خونخواهی امام حسین(ع) از فرزندان قاتلان کربلا نیز انتقام می‌گیرد؟ پاسخ داد: حضرت از آن دسته فرزندانی انتقام می‌گیرند که به اقدام پدران و اجدادشان افتخار کنند و خود نیز در همان مسیر گام بردارند.

وی با تأکید بر اینکه انسان هرگز نباید به قتل مظلومی راضی شود، گفت: درگیری که امام حسین(ع) وارد آن شدند تا هنگام ظهور ادامه دارد؛ قیام عاشورا یک جنگ تمام‌عیار بود که جهان را به دو جبهه حق و باطل تقسیم کرد.

آیت‌الله میرباقری ادامه داد: دلیل جنگ حق و باطل بر سر خداوند متعال است زیرا جبهه حق به دنبال برپایی دین الهی و جبهه باطل درصدد نابودی آن است؛ بنابراین امام زمان(عج) هنگام ظهور از امتداد خاندان آل ابوسفیان انتقام می‌گیرد زیرا آنان شریک در خون عاشوراییان هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره نیت مشارکت در عمل و ثواب آن عنوان کرد: انسان اگر نیتش این باشد که در انجام کارهای خیر مشارکت داشته باشد اما زمینه انجام آن برایش فراهم نباشد ثواب در مشارکت برایش ثبت می‌شود برای همین است که می‌گویند مؤمن همیشه در بهشت است چون نیت دارد که همه اعمال نیک را انجام دهد.

وی زیارت عاشورا را یکی از گام های سلوک الی الله دانست و گفت: اگر کسی عظمت مصیبت عاشورا را درک کند انقلابی در وجود او ایجاد می‌شود و همواره می‌خواهد حضرت را نصرت و یاری دهد برای همین در مقابل باطل جبهه می‌گیرد و از دشمنان آل الله تبری می‌جوید.

آیت‌الله میرباقری ادامه داد: به همان مقدار که جبهه مؤمنین مصیبت امام حسین(ع) را درک می‌کنند به همان میزان بصیرت و آگاهی کسب می‌کنند تا در رکاب امام زمان(عج) باشند؛ امروز امپراتوری های شیطانی در امتداد جریان آل ابوسفیان هستند و عمل می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه امام سجاد(ع) عالم هستی را وارد فضای عاشورا کردند، اظهار داشت: حضرت احیاگر عاشورا بودند، ایشان مؤمنان را از فضای لهو و لعبی که سقیفه ایجاد کرده بود عبور دادند؛ عاشورا نابودکننده لهو و لعب سقیفه بود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات