۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۶۳۴۰۷
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

ملت ایران از اهل بیت درس مقاومت گرفته اند

ملت ایران از اهل بیت درس مقاومت گرفته اند
اصفهان - رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه امسال سخت ترین سال برای ملت ایران است، گفت: ملت ایران فرزندان شعب ابیطالب هستند و ازاهل بیت(ع) درس مقاومت گرفته اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری دوشنبه شب در شب شهادت امام سجاد در هیات فرهنگی مهتدون کاشان که در پارک بزرگ ملت واقع در میدان خرمشهر کاشان برگزار شد، گفت: خداوند در آیه ۳۵ سوره احزاب می فرماید، اولین مسابقه‌ای که انسان را اوج می‌دهد تسلیم در برابر خدا است.

وی با اشاره به اینکه هرکس بتواند در مقابل احکام خدا تسلیم باشد پرواز می‌کند و نخستین مسابقه‌ای که انسان را پرواز می‌دهد تسلیم در برابر خدا است، افزود: در مسابقات ورزشی از ویدئو چک برای یک سانت توپ این طرف یا آن طرف خط استفاده می کنند و همه تسلیم قانون ورزش هستند، اما در برابر قانون خدا تسلیم نیستیم.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه جنگ‌های امروز مانند سابق خیلی کشته ندارد، گفت: در جنگ جهانی اول و دوم ۵۰ میلیون و در ایران ۷ میلیون کشته شدند، اما در جنگ‌های امروز کشوری پیروز است که در مقابل فشار‌های دشمن ایستادگی و مقاومت کنند و تسلیم نشوند.

وی ادامه داد: امروز ملت قهرمان ایران در برابر همه فشار‌های اقتصادی و تهدید و تحریم‌ها جانانه ایستاده و مقاومت می‌کند و دشمن به این نتیجه رسیده که فشار‌های اقتصادی و تحریم‌ها نتوانسته مقاومت ملت ایران را بشکند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری متذکر شد: دشمن در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ که سال آخرت دولت است هرچه در توان دارد به ملت ایران فشار وارد خواهد کرد و فشار‌های دشمن بیرونی نیز روز به روز افزایش خواهد یافت و نارکارآمدی برخی از عناصر درونی نیز در برابر فشار‌ها بروز و ظهور خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز همه فشار‌های اقتصادی دشمن روی ملت ایران متمرکز شده است و اگر ملت ایران در برابر این فشار‌های سنگین دشمن مقاومت و ایستادگی کنند، از این وضعیت سخت اقتصادی با سربلندی خارج خواهیم شد.

به گفته وی اگر مقاومت ملت ایران در برابر فشار‌های اقتصادی دشمن بشکند و دشمن مردم را به نشانه اعتراض به کف خیابان‌ها بکشاند به هدف خود که پیروزی بر ملت ایران است خواهد رسید.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: آمریکا که امسال درگیر اعتراضات داخلی است همه تلاش خود را به کار بسته تا به درگیری‌های داخلی ایران دامن بزند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: براساس اسناد و مدارک به دست آمده آمریکا و اسرائیل و کشور‌های غربی تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا مقاومت مردم ایران را شکسته و آن‌ها را به کف خیابان‌ها بکشند.

وی ادامه داد: امسال سخت‌ترین سال برای ملت ایران است، اما ملت ایران فرزندان شعب ابیطالب هستند و از پیامبراکرم (ص) و امیرمومنان (ع) و امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) درس مقاومت گرفته اند.

به گفته وی امروز جانبازان دفاع مقدس ۳۰ سال است در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند، اما از سفره انقلاب سهم خواهی نکرده و مقاومت کرده اند و از شرایطی که دارند خدا را شاکر هستند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه امروز انقلاب و نظام و خانواده و تربیت ما نیاز به مقاومت دارد، گفت: روزه برای ما واجب شده تا در برابر گرسنگی مقاومت کنیم، ضمن اینکه همه عبادات ما تمرینی برای کسب مقاومت است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: ما مقاومت را باید از فاطمه زهرا (س)، حضرت زینب (س)، امام سجاد (ع) و امروز نیز از مقاومت شهید رجایی و اسرای ایرانی در عراق درس بگیریم.

وی افزود: گرانی‌ها فشار زیادی را به مردم وارد کرده است، اما فشار‌های گرانی از فشاری که بر پیامبراکرم (ص) و زینب کبری وارد شد بیشتر نیست و آن‌ها در برابر فشار‌ها مقاومت کردند و ما نیز باید در برابر فشار‌های دشمن مقاومت کنیم.

به گفته وی اگر در برابر توطئه‌ها و تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی دشمن ایستادگی و مقاومت کنیم از این مرحله سخت عبور خواهیم کرد و همانگونه که انقلاب تا به امروز به اهداف خودش رسیده و دشمنان را نا امید کرده است، از امروز به بعد هم دشمنان انقلاب اسلامی و نظام و اسلام را ناامید خواهیم کرد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات