۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۶۳۴۲۶
با حضور مدیر حوزه علمیه استان سمنان؛

نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گرمسار برگزار شد

نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گرمسار برگزار شد
نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان گرمسار باهدف گسترش و جهت دهی تعاملات این دونهاد علمی و تأثیرگذار برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرمسار، حجت الاسلام سیدعلیرضا آرامی در نخستین نشست کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان گرمسار پس از آغاز سال جدید تحصیلی که صبح امروز با حضور مدیر، معاون تبلیغ و مسؤول طرح امین حوزه علمیه استان سمنان، رییس و معاونین آموزش و پرورش این شهرستان برگزارشد، اظهار داشت: بی تردید علم و دانش وقتی زمینه ساز سعادت بشر خواهد بود که با اخلاق، تربیت و تهذیب همراه شود.

امام جمعه گرمسار گفت: لازم است که دستگاه تعلیم و تربیت کشور در کنار استفاده از خدمات ارزشمند معلمان گرانقدر، با بکارگیری افرادی که تخصص و کارشان اخلاق، تهذیب و تربیت نفوس است، گامی مؤثر در مسیر رشد و سلامت معنوی آینده سازان کشور بردارد.

رییس کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گرمسار با اشاره به دغدغه های حکیمانه رهبرمعظم انقلاب درباره جریان پنهان و خاموش نفوذ دشمن در مراکز آموزشی کشور و تلاش برای برای اجرای سند 2030، خاطرنشان کرد: شاید بخشی از این نفوذ استفاده از مشاوران غریبه با احکام و آموزه های دینی باشد، مشاوری که هرآنچه آموخته ماحصل یافته ها و باورهای اندیشمندان غربی است اگر در محیط و خانواده ای مذهبی رشد نکرده باشد، آیا می تواند مشاور دانش آموزان ما در مسیر سبک زندگی اسلامی و قرآنی باشد؟

حجت الاسلام آرامی با بیان اینکه حوزه علمیه متولی این امر است و آمادگی گسترش همکاری ها وجود دارد، تصریح کرد: معتقدم نشست های شورای همکاری ها باید به شکل مستمر پیگیری شود، بودجه های مورد نیاز در هزینه های مدارسی که درآمد دارند دیده شود و اعمال سلیقه افراد غیرکارشناس در انتخاب و بکارگیری مبلغان پرهیز شود و نظر شورای تبلیغ شهرستان در این زمینه اعمال شود.

گفتنی است در حال حاضر و با توجه به محدودیت های کرونایی دو مشاور مذهبی و چهار مبلغه طرح امین در سطح مدارس گرمسار فعالیت می کنند و به دلیل شیوع این بیماری فعالیتهای آنان در حوزه مشاوره کادر آموزشی، والدین دانش آموزان و سلامت معنوی، دو ساعت در روز به شکل حضوری و دو ساعت در فضای مجازی است./977/پ210/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات