۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۶۶۳۴۹۱
حجت الاسلام شکریان:

مفاهیم تبلیغی باید متناسب با نیاز روز جامعه باشد

مفاهیم تبلیغی باید متناسب با نیاز روز جامعه باشد
مازندران - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، متناسب نبودن مفاهیم تبلیغی با نیاز روز جامعه را از جمله مهم ترین نواقص این عرصه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران عصر امروز در نشست با جمعی از مدیران گروه های تبلیغی استان در بابل با تقدیر از تلاش های تبلیغی این گروه ها در تعطیلات تابستان امسال، گفت: متأسفانه شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی را در برگزاری برنامه های فرهنگی و تبلیغی به وجود آورده است.

وی با بیان این که عزاداری ماه محرم نشان داد می توان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به برگزاری برنامه های دینی، فرهنگی و تبلیغی نیز پرداخت، افزود: عمل به توصیه های بهداشتی در ماه محرم امسال به الگویی برای سایر بخش های کشور تبدیل شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سایر بخش های کشور نیز باید از دستاوردهای ماه محرم در برگزاری برنامه های خود بهره گیرند، خاطرنشان کرد: علیرغم همه تلاش های منفی رسانه ای که در فضای مجازی از سوی برخی ها صورت می گرفت، اما به وضوح دیدیم هیأت های مذهبی و عزاداران حسینی در رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی مصمم تر از سایر بخش های کشور بودند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که متأسفانه موضع گیری های برخی ها در کشور دشمن شاد است، تصریح کرد: هدف دشمن در محرم امسال تعطیلی عزاداری ها بود که برخی ها در داخل با اظهارات نسنجیده با دشمن همراهی می کردند.

حجت الاسلام شکریان، سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری را همواره راهگشا و خنثی کننده فتنه ها دانست و خاطرنشان کرد: ایشان همواره با هوشمندی و تددبیر، توطئه و فتنه دشمن را با رهنمودهای حکیمانه خود خنثی می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود تبلیغ را بالاترین و ارزشمندین رسالت روحانیت در طول تاریخ برشمرد و با بیان این که این وظیفه مهم هیچ گاه نباید در جامعه کمرنگ شود، تصریح کرد: هجمه ها و توطئه های فرهنگی دشمنان با فعالیت های تبلیغی روحانیت خنثی می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که هیچ نباید جامعه را خالی از فتنه و توطئه دشمنان فرض کنیم، ادامه داد: دشمنی ها با اسلام و انقلاب در طول دهه های اخیر همواره وجود داشته و این دشمنی ها هر روز با شیوه ها و نیرنگ های تازه ای ادامه خواهد داشت و این وظیفه روحانیت با بصیرت و انقلابی است با هوشیاری فتنه ها را بشناسد و در جهت آگاهی بخشی جامعه گام بردارد.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در عرصه تبلیغ دین نیازمند تغییر رویکردها هستیم، خاطرنشان کرد: نیازها و شرایط جامعه متفاوت است و با گذشته تغییرچشمگیری داشته و نمی توان تنها با شیوه های گذشته جامعه را به سمت ارزش های دینی و معنوی هدایت کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز مبلغان دینی باید مسلح به ابزار روز تبلیغی باشند، تصریح کرد: تبلیغی کارآمد و اثرگذار است که بتواند مخاطب را به سمت مفاهیم دینی جذب کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که مبلغ دین باید مخطبان خود را به خوبی بشناسد و نسخه ای متناسب با نیاز همان مخاطب ارائه کند، خاطرنشان کرد: مفاهیم تبلیغی باید قابل پذیرش، مستند و اثرگذار باشد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مبلغان دینی از مفاهیم پرمحتوا در تبلیغ دین بهره گیرند، ادامه داد: مطالب تبلیغی باید مستدل و بر پایه آیات و روایات الهی باشد./950/پ310/ب1

ارسال نظرات