۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۶۶۳۴۹۹

آیین آغاز سال تحصیلی مرکز تخصصی تفسیر مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد

آیین آغاز سال تحصیلی مرکز تخصصی تفسیر مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد
آیین آغاز سال تحصیلی مرکز تخصصی تفسیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با حضور آیت الله فاضل لنکرانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیین آغاز سال تحصیلی مرکز تخصصی تفسیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عصر امروز در نمازخانه این مرکز فقهی با حضور آیت الله فاضل لنکرانی برگزار شد.

قرآن کریم؛ اساس انقلاب اسلامی و محور مقاومت

بر اساس این گزارش، آیت الله فاضل لنکرانی در این مراسم قرآن کریم را اساس انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: امروز این کتاب آسمانی پایه محور مقاومت و اساس تفکر همه مجاهدانی است که در سراسر جهان به جهاد پرداخته اند، از این جهت دشمن سعی می کند آن را به حاشیه براند و با آن مقابله کند؛ همه این موارد وظیفه ما را در زمینه تبیین درست قرآن کریم برای بشریت سنگین می کند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه امروز افراد بسیاری در سراسر جهان تشنه دریافت مفاهیم قرآن کریم هستند، اظهار داشت: امروز که شاهد مخالفت ها و هتک حرمت ها نسبت به قرآن کریم هستیم، باید با تبیین درست آن برای بشریت و مسلمانان در سراسر جهان با دشمنان هتاک مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه مراکز تخصصی تفسیر قرآن کریم یکی از نقاط بزرگ تحول در حوزه علمیه به شمار می رود، از کسانی که روحانیت شیعه را به ناکارآمدی متهم می کنند، انتقاد و تأکید کرد: روحانیت شیعه در زمینه قرآن کریم کارهای فاخر بسیاری انجام داده و کسی نمی تواند منکر آن باشد؛ البته باید بدانیم که تا نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش کنیم به آن برسیم.

حوزه منهای قرآن کریم هیچ چیزی برای عرضه ندارد

همچنین حجت الاسلام عظیمی فر رییس مرکز تخصصی تفسیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در این مراسم با تأکید بر اینکه قرآن کریم بهترین سخن و بهترین کلام است، عنوان کرد: امروز بشریت به دنبال برهان و سخنان محکم و قابل یقین بوده و باید بدانیم که قوی ترین برهان ها به واسطه قرآن کریم در دست ما حوزویان قرار دارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حوزه منهای قرآن کریم هیچ چیزی برای عرضه ندارد، زیرا دستش از برهان تهی می شود، تأکید کرد: برای پیشرفت و رسیدن به رشد و کمال باید مبانی علمی را به خوبی گوش دهیم؛ امروز طلاب باید بدانند که اگر می خواهند محصل موفقی باشند باید قدرت استماع خود را تقویت کنند، زیرا قوام تحصیل به استماع است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه امروز جامعه بشری از آن جهت که در برابر سخن حق سکوت نمی کند، نتوانسته است سخن خداوند را بشنود، اضافه کرد: بزرگترین اندیشمندان و دانشمندان در سراسر جهان ابتدا قوه استماع خود را تقویت کرده اند و دروس خود را به خوبی گوش داده اند تا اینکه به رشد و کمال رسیده اند، از این رو طلاب باید برای پیشرفت کردن باید قوه شنیداری خود را تقویت کنند.

طلاب از سهل انگاری در مسیر تفسیر قرآن کریم برحذر باشند

همچنین حجت الاسلام حسینی معاون پژوهش مرکز تخصصی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به ضرورت توجه طلاب به نکات ریز و کاربردی تفسیری ابراز کرد: امروز شرایط بسیار خوبی برای طلاب در زمینه تفسیر فراهم شده است.

وی طلاب را از سهل انگاری در مسیر تفسیر قرآن کریم برحذر داشت و تأکید کرد: طلابی که در مسیر تفسیر قدم می گذارند باید از دقت بالایی برخوردار باشند، زیرا تفسیر قرآن کریم امری آسان و سهل نیست./841/پ210/ق

ارسال نظرات