۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۶۶۳۵۰۱
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تأکید کرد؛

ضرورت توجه بیشتر نهادهای فرهنگی نسبت به پاسخگویی به شبهات

ضرورت توجه بیشتر نهادهای فرهنگی نسبت به پاسخگویی به شبهات
استاد حوزه علمیه گفت: در زمینه پاسخگویی به شبهات، وظیفه سنگینی بر عهده حوزه علمیه، مراکز فرهنگی و صدا و سیما است که باید نسبت به این مسأله توجه بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه امشب در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در جمع عزاداران حسینی با اشاره به تعریف کلمه فساد اظهار داشت: فساد به معنای تخریب، خروج از اعتدال و ظلم است؛ هر چیزی تعریفی دارد و اگر استاندارد آن انجام نشود، فساد صورت می گیرد.

وی با اشاره به آیه 83 سوره قصص گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید در روز قیامت کسانی موفق هستند که در این دنیا به دنبال فساد، برتری جویی و علو نباشند؛ اما مشکلی که وجود دارد، این است که تشخیص فساد و صلاح در دین مشکل است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که فساد در ذات بشر است، تصریح کرد: فساد اقسام زیادی دارد که یکی از آنها فساد در عقیده بوده که خطرناک تر از دیگر اقسام است؛ در طول تاریخ انحراف هایی در عقاید از جمله سامری، خوارج، کیسانیه، غلات، یمانی و عرفان های کاذب وجود داشته و دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که اعتقادِ خراب مثل درختی است که ثمره آن خراب باشد، اظهار داشت: بیش از 200 نوع اعتقاد اعم از آدم پرستی، آلت پرستی و غیره در هندوستان وجود دارد.

وی با تأکید بر لزوم وجود معیارهایی برای اعتقاد صحیح افزود: قرآن و ائمه معصومین(ع) سرچشمه دین هستند؛ پیامبر اسلام(ص) ما را راهنمایی کردند و فرمودند من از میان شما می روم اما کتاب خدا و اهل بیت(ع) را در میان شما می گذارم.  

استاد حوزه علمیه با اشاره به ملاک ایمان در نگاه اهل بیت(ع) تصریح کرد: یکی از فرقه های منحرف، مرجئه بود که ترویج اباحه گری می کرد و می گفت عمل مهم نیست و ایمان را تنها سخن و گفتن «لا اله الا الله» عنوان می کردند اما ائمه اطهار(ع) ایمان را در قول، باور و عمل می دانستند.

وی با اشاره به گستردگی مبحث فساد افزود: فساد، مسأله گسترده ای است که از جمله آنها می توان به فساد اعتقادی، اقتصادی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و خانوادگی اشاره کرد؛ جوان ما باید شبهات خود را مطرح و عالمان نیز به شبهات پاسخگویی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به سخنی از آیت الله بهجت(ره) اظهار داشت: در زمینه پاسخگویی به شبهات، وظیفه سنگینی بر عهده حوزه علمیه، مراکز فرهنگی و صدا و سیما است که باید نسبت به این مسأله توجه بیشتری شود. آیت الله بهجت(ره) خطاب به طلاب می گفت: بخشی از منبر خود را به اعتقادات اختصاص دهید./822/پ202/ق

ارسال نظرات