۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۶۶۳۵۳۶
امام جمعه رامسر تأکید کرد؛

ضرورت برخورد قاطعانه با مظاهر مقابله با تفکر انقلابی در جامعه اسلامی

ضرورت برخورد قاطعانه با مظاهر مقابله با تفکر انقلابی در جامعه اسلامی
مازندران - حجت الاسلام تقی پور بر ضرورت تقویت نگاه انقلابی در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: انقلابی گری، مظهر عزت و اقتدار نظام اسلامی در عرصه های مختلف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام حسین تقی پور، امام جمعه رامسر ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه مازندران که با موضوع الگوی اعتلای انقلابی در مصلی نمازجمعه رامسر برگزار شد بر ضرورت تقویت نگاه انقلابی در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: انقلابی گری، مظهر عزت و اقتدار نظام اسلامی در عرصه های مختلف است.

وی با بیان این که نگاه انقلابی باید در همه سطوح جامعه نهادینه و گسترش پیدا کند، افزود: اگر این نوع تفکر و نگاه در همه مدیران جامعه اسلامی گسترش پیدا کند به طور حتم کشور در مسیر رشد و تعالی حرکت خواهد کرد.

امام جمعه رامسر با اشاره به این که متأسفانه برخی ها در جامعه به دنبال کمرنگ کردن نگاه انقلابی هستند، بیان داشت: باید قاطعانه و هوشیارانه با مظاهر مقابله با دین مداری، انقلابی گری و عمل جهادی در جامعه برخورد شود.

حجت الاسلام تقی پور، نخستین پایگاه تقویت تفکر انقلابی گری را تریبون نماز جمعه دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه در رتبه نخست انقلابی گری در نظام اسلامی است که باید محققانه و کاربردی باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه در ایام کرونا یکی از تریبون هایی که به شدت مظلوم واقع شد تریبون نماز جمعه است، ادامه داد: علیرغم این که در این ایام همه مراکز و بخش های مختلف نظیر هتل، مسافرخانه ها، جنگل و سواحل بازگشایی شده، اما نماز جمعه که همه پروتکل های بهداشتی در آن رعایت می شود، همچنان بسته است.

امام جمعه رامسر با اشاره به این که نهادهای انقلابی، در عمل به توصیه های بهداشتی قانون مدار تر از سایر بخش ها هستند، خاطرنشان کرد: عزاداری ماه محرم امسال ثابت کرد که هیأت های مذهبی و نیروهای انقلابی کشور، قانون مدار تر از سایرین عمل می کنند.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که طبق فتاوا و نظرات بزرگان برگزاری نماز جمعه با پنج یا هفت نفر وجوب پیدا خواهد کرد، ادامه داد: ما می خواهیم با عده ای اندک نیز این نماز عبادی سیاسی اقامه شود و مطالب مورد نیاز در تریبون نماز جمعه بیان و در فضای مجازی انعکاس پیدا کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه جدی به مطالبات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در مسائل مختلف به ویژه سند 2030 تأکید کرد و گفت: باید نهادهای مختلف کشور همه توان خود را در جهت تحقق مطالبات و دغدغه های رهبر معظم انقلاب در حوزه های مختلف به کار گیرند.

وی همچنین توجه شورای آموزش و پرورش و شورای فرهنگ عمومی نسبت به مطالبات و دغدغه های مقام معظم رهبری را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید در بحث نامگذاری معابر، خیابان ها و میادین توجه و دقت بیشتری صورت گیرد.

امام جمعه رامسر با بیان این که توجه به مدیریت فضای مجازی از سوی متولیان این بخش امری ضروری است، گفت: مقام معظم رهبری بارها در این خصوص تذکر دادند و جزء مطالبات جدی ایشان است که باید محقق شود.

حجت الاسلام تقی پور در بخش پایانی سخنان خود همچنین بر ضرورت توجه به مسائل مهمی همچون شبکه ملی ارتباطات و فاکتور جمعیت از سوی مسؤولان تأکید کرد و افزود: باید تبلیغ برای ازدیاد جمعیت که فاکتور اقتدار هر کشوری است مورد توجه قرار گیرد./950//210/خ

ارسال نظرات