۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۶۳۶۰۴
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

چالش امروز جامعه افزایش سن ازدواج است

چالش امروز جامعه افزایش سن ازدواج است
اصفهان - رییس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: افزایش سن ازدواج به بالای ۳۰ سال یکی از چالش‌های امروز جامعه است و این در حالی است که دختر و پسر از ۲۰ سالگی آماده ازدواج هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری چهارشنبه شب درهیات فرهنگی مهتدون کاشان که درپارک بزرگ ملت واقع در میدان خرمشهر کاشان برگزار شد با اشاره به اینکه اولیاء خدا در میدان بندگی خدا مسابقه دادند، گفت: تبلور این مسابقه در آن دوران در کربلا بود و در این دوره در دفاع مقدس بود.

وی افزود: امروز مردم برای کنترل زبان خود باید با یکدیگر مسابقه بگذارند، چرا که اگر زبان کنترل شد انسان بهشتی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه برای کنترل شهوت باید با یکدیگر مسابقه گذاشت، گفت: امروز دشمن برای دختران و پسران ما مسابقه شهوترانی گذاشته است.

وی با بیان اینکه دشمن امروز از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای دختران و پسران را به طرف شهوترانی سوق می‌دهند، افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای از اسرائیل حمایت می‌شوند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: مدیران شبکه‌های ماهواره‌ای اعتراف کرده اند قصد دارند طی چند سال زنان و دختران و پسران مسلمان ایرانی را منحرف کنند.

به گفته وی شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال ترویج و توسعه رابطه با هم جنس، محارم، زنان و مردان متأهل، ازدواج‌های سفید و رابطه‌های ضربدری در کشور ایران هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری یادآور شد: شبکه‌های ماهواره‌ای برای فریب افکار عمومی در ایران و کشور‌های مسلمان در زیر نویس فیلم‌های مستهجن خود ایام شهادت اهل بیت (ع) را تسلیت و ولادت آن‌ها را تبریک می‌گویند و با فیلم‌ها و سریال‌های خود بنیان خانواده‌های ایرانی را نابود می‌کنند.

به گفته وی شبکه‌های ماهواره‌ای با ترویج خوراکی، موسیقی، سریال و فیلم و لباس بازیگران در فیلم‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای شهوت رانی را ترویج می‌کنند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: اگر جوان‌ها در فضای مجازی و خیابان‌ها پرسه نزنند و اختلاط بین محرم و نامحرم وجود نداشته باشد و موسیقی‌های تحریک کننده استفاده نکنند چشمان آن‌ها کنترل خواهد شد.

وی یکی از راه‌های کنترل شهوت را کنترل لقمه دانست و افزود: انسان لقمه‌ای که استفاده می‌کند باید از راه حلال باشد و از لقمه حرام و شبهه ناک پرهیز کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری همچنین یکی از راه‌های دیگر کنترل شهوت را کنترل نگاه اعلام کرد و ابراز داشت: اگر نگاه انسان سرگردان نباشد و کنترل شود، دل انسان نیز کنترل خواهد شد و اگر دل انسان کنترل شود، شهوت نیز کنترل خواهد شد.

وی ادامه داد: کنترل گوش نیز یکی دیگر از راه‌های کنترل شهوت است و هم صحبتی با نامحرم و صدای نامحرم سبب وسوسه شیطان است.

استاد حوزه علمیه ازدواج به موقع و به هنگام دختر و پسر جوان را یکی از راه‌های کنترل شهوت دانست و گفت: سن دقیق برای ازدواج دختر و پسر را نمی‌توان اعلام کرد، اما دختر و پسر از ۲۰ سالگی آماده ازدواج هستند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: افزایش سن ازدواج به بالای ۳۰ سال یکی از چالش‌های امروز جامعه است./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات