۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۶۳۶۲۴
مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند مطرح کرد؛

تحصیل مجازی و حضوری ۲۰۰ طلبه در مدرسه علمیه رضویه بیرجند

تحصیل مجازی و حضوری ۲۰۰ طلبه در مدرسه علمیه رضویه بیرجند
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام دلدار گفت: در سال تحصیلی جاری ۲۰۰ طلبه سطوح یک تا ۶ در مدرسه علمیه رضویه بیرجند به‌صورت مجازی و حضوری تحصیل می‌کنند.

حجت‌الاسلام علیجان دلدار، مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان جنوبی از شانزدهم شهریورماه، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید 200 طلبه سطوح یک تا 6 در این مدرسه علمیه به‌صورت مجازی و حضوری تحصیل می‌کنند.

وی افزود: در این راستا طلاب به دو گروه تقسیم شده و به‌صورت یک هفته در میان در مدرسه حضور یافته و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در کلاس درس حضوری تحصیل می‌کنند و هم‌زمان گروه دیگر به‌صورت مجازی تحصیل می‌کند.

حجت‌الاسلام دلدار خاطرنشان کرد: تمامی دروس مدرسه علمیه رضویه بیرجند ضبط شده و طلاب باید به‌صورت آنلاین و آفلاین پیگیر دروس خود باشند و استادان مدرسه علمیه نیز به‌صورت روزانه درس‌های طلاب را ارزیابی می‌کنند.

وی تصریح کرد: البته زیرساخت‌های مورد نیاز برای حضور طلاب در مدرسه علمیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم بوده و کلاس‌های حضوری مدرسه علمیه رضویه بیرجند با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام دلدار در ادامه با اشاره به اینکه ارائه آموزش در بستر فضای مجازی و آموزش از این طریق مسیر آینده جامعه خواهد بود، خاطرنشان کرد: روندها نشان‌دهنده مجازی شدن آموزش در آینده نزدیک است.

وی اضافه کرد: مسئله مجازی شدن آموزش را نباید یک مسئله موقت و به دلیل مسائل کرونا دانست و این‌گونه نیست که به خاطر کرونا یک یا دو سال آموزش مجازی شود و بعد از آن دوباره به وضعیت قبل برگردد.

حجت‌الاسلام دلدار با اشاره به اینکه بر اساس روندها، آموزش در افق آینده نزدیک به سمت مجازی شدن کامل، پیش می‌رود، گفت: درواقع تنها اثر کرونا، تسریع این فرآیند بود به‌طوری‌که بازه زمانی ۵ تا ۱۰ سال را به ۳ تا ۵ سال کاهش داد.

وی افزود: یعنی بر اساس پیش‌بینی‌های فعلی، در افق حداکثر ۵ سال آینده، بیش از نیمی از آموزش کشور بایستی به سمت مجازی شدن پیش رود و این مسئله موضوعی نیست که با کاهش موج کرونا کاهش یابد.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند گفت: اگر این فرض را بپذیریم باید مسئله فضای مجازی و آموزش مجازی را به‌گونه‌ای متفاوت قلمداد کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنیم./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات