۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۶۳۲۱۷
استاد حوزه علمیه خراسان:

تشکیل جبهه متحد مقاومت فلسطینی توطئه‌های استکبار را خنثی می‌کند

تشکیل جبهه متحد مقاومت فلسطینی توطئه‌های استکبار را خنثی می‌کند
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام مکرمی گفت: تشکیل جبهه متحد مقاومت فلسطینی توطئه‌های استکبار ازجمله اقداماتی از قبیل عادی‌سازی روابط با اسرائیل را خنثی می‌کند.

حجت‌الاسلام مهدی مکرمی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، با اشاره به دیدار اسماعیل هنیه و سیدالمقاومه جناب سید حسن نصرالله بعد از سال‌های طولانی، این دیدار را زمینه‌ساز تشکیل جبهه متحد مقاومت دانست و اظهار کرد: این اتفاق می‌تواند منشأ تحولات زیادی در مقابله با توطئه‌های استکبار علیه مقاومت فلسطین باشد.

وی با اشاره به دیدار اسماعیل هنیه و سید مقاومت پس از 28 سال، به تبیین اثرات و پیام‌های این دیدار پرداخت و اظهار کرد: این دیدار که در حاشیه اجلاس گروه‌های فلسطینی و در بیروت برگزار شد، پیام‌های زیادی را در بر دارد.

حجت الاسلام مکرمی اضافه کرد: با این دیدار عربستان و امارات با این دیدار به‌خوبی دریافته‌اند که تمام تلاش‌هایشان برای تفرقه بین جبهه مقاومت برهم خورده است و اقدام اخیر امارات، نتیجه عکس داده و همان‌گونه که آن‌ها اقدام به آشکارسازی روابط خود با صهیونیست‌ها کرده‌اند، گروه‌های مقاومت در دو کشور فلسطین و لبنان نیز رسماً و پس از حدود سه دهه به گفتگوهای راهبردی و تأثیرگذار و آشکار روی آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این دیدار نتیجه نامه دو ماه قبل اسماعیل هنیه به سید حسن نصرالله، بود که در آن خواستار یکپارچه‌سازی بیشتر جبهه مقاومت و تحرکات فوری‌تر شد، افزود: این نامه شاهدی است که نشان می‌دهد که در دو ماه گذشته ابعاد این یکپارچه‌سازی تعیین و در جلسه نصرالله و اسماعیل هنیه به تصویب نهایی و عملیاتی بسیار نزدیک شده است.

حجت‌الاسلام مکرمی ادامه داد: این موضوعی است که نشان می‌دهد جبهه مقاومت دوران جدیدی را آغاز کرده و تصمیمات و اقدامات مهمی در راه هست که البته توافق ننگین امارات موجب تسریع در این اقدام شده است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه می‌بینیم، مفاد این بیانیه نشان از یک هم‌آوایی تحسین‌برانگیز و خوشحال‌کننده دارد که تلخی آن توافق ننگین را در کام مردم مظلوم فلسطین و مسلمانان آزادی‌خواه جهان می‌کاهد.

استاد حوزه علمیه خراسان گفت: درواقع تشکیل جبهه متحد مقاومت فلسطینی توطئه‌های استکبار ازجمله اقداماتی از قبیل عادی‌سازی روابط با اسرائیل را خنثی می‌کند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات