۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۵۷۶۷۷
به بهانه پیام اخیر مقام معظم رهبری؛

فصلی نوین در مقاومت فلسطین

فصلی نوین در مقاومت فلسطین
حماقت ذاتی صهیونیست‌ها و حمایت احمق‌های درجه یک آمریکایی باعث شد جبهه جدید محور اسلامی- عربی نجات فلسطین با کانون ایران انقلابی و پرچم‌داری ولی امر مسلمین جهان شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، روز دوشنبه 16 تیرماه پیام کوتاه و پرمغز رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به اسماعیل هنیه منتشر شد. انتشار این پیام در شرایط کنونی از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ ازاین‌رو در این نوشتار به ابعاد اهمیت پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی پرداخته‌ایم.

متن پیام رهبر بزرگ جبهه مقاومت اسلامی در جهان چنین است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مرقومه جنابعالی در خصوص تحولات اخیر در عرصه فلسطین عزیز را با دقت ملاحظه کردم. از این‌که حرکت مقاومت فلسطین با مجاهدت و ایستادگی خود در برابر توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی موجبات ضعف و ناکامی آن‌ها را فراهم آورده و در مقابل، عزت و سربلندی امت اسلامی را باعث گردیده است خداوند متعال را شکر می‌گزارم و از شما مجاهدان شجاع تشکر و قدردانی می‌کنم.

دشمن زبون که در عرصه میدانی شکست‌های غیرقابل جبرانی متحمل شده است راهبرد توسعه‌طلبی خود و تضییع حقوق مسلم فلسطینی‌ها را ابتدا با فشار اقتصادی و محاصره غزه مظلوم و آنگاه با نیرنگ مذاکره و طرح صلح و سازش دنبال می‌نماید و لکن جریان مقاومت و ملت شجاع فلسطین با منطق عقل و تجربه تهدید و تطمیع آن‌ها را برنتافته و همچون گذشته با ایستادگی مثال‌زدنی خود مسیر عزت و شرف را رقم زده و از این پس هم در همین صراط مستقیم حرکت خواهد کرد. انشاء الله قطعاً حفظ هوشیاری، وحدت و یکپارچگی مردم و جریان‌های فلسطینی در خنثی‌سازی نقشه‌های شوم دشمن مؤثر بوده و جلب نصرت الهی را به همراه خواهد داشت.

جمهوری اسلامی همچون گذشته به حکم وظیفه دینی و انسانی و مبتنی بر اصول ارزشی انقلاب اسلامی از هیچ کوششی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و استیفای حقوق آنان و هم‌چنین دفع شر رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی دریغ نخواهد کرد. امیدوارم پروردگار متعال بر عزت و قدرت شما بیفزاید.

نگاهی به شرایط کنونی فلسطین

با نگاهی به شرایط کنونی فلسطین و تحولات کنونی و پیش روی می‌توان به اهمیت صدور این پیام بیشتر پی برد. فلسطین در حال حاضر شرایطی با مختصات زیر را می‌گذراند:

۱. رژیم صهیونیستی به خاطر مشغول بودن کشورهای اسلامی به دعواهای داخلی بین یکدیگر فرصت کنونی را بهترین فرصت برای توسعه اشغالگری خود پنداشته است.

۲. نمونه آن جنگ بی‌فایدهٔ کشورهای اسلامی در لیبی با یکدیگر برای تصاحب منابع و منافع ملی این کشور است. اکنون مجمعی از کشورهای عربستان، امارات، مصر، ترکیه، الجزایر و... در جنگ خانمان‌سوزی که راه انداخته‌اند، بدون توجه به اولویت‌های جهان اسلام به جان هم افتاده‌اند.

۳. مسابقه‌ای ننگ‌آور بین کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در جریان است و یکی پس از دیگری رونمایی می‌شود.

۴. تلاش دشمن بر این است تا کشورهای محور مقاومت مانند ایران، عراق، لبنان و سوریه، کماکان با مشکلات متنوع داخلی و خارجی به خود مشغول باشند.

۵. حکومت منحوس صهیونیستی با تمام توان و باعجله تمام درصدد است تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری - به خاطر ترس از رأی نیاوردن ترامپ- دو طرح شیطانی «معامله قرن» (پایتختی قدس برای اسرائیل غاصب) و «برنامه صلح» (الحاق کرانه غربی رود اردن) را کلید زده و اجرایی کند.

خوشبختانه حماقت صهیونیست‌ها در این مقطع به‌خصوص در ارائه طرح الحاق کرانه غربی، موجب نزدیک شدن گروه‌های فلسطینی و وحدت راهبردی بین آنان برای مبارزه و مقاومت شد که نمونه آن اتحاد فتح و حماس است.

شرایط به‌گونه‌ای شد که حتی عنصر خودفروخته‌ای مانند محمود عباس رئیس حکومت خودگردان هم انزجار خود را اعلام کرد و کشورهایی مانند عربستان و امارات و مصر و اردن نیز به مخالفت با آن برخاستند و حتی اروپایی‌ها هم از آن اظهار نگرانی کردند. مردم فلسطین نیز با عزم استوارتر به میدان آمده و نوعی اتحاد و همدلی بیشتر بین مردم غزه و کرانه غربی رود اردن به وجود آمد.

البته اکثر آن مخالفت‌ها و مقابله‌های کشورهای عربی بر سر کاغذ و محکومیت زبانی بوده و هست. در چنین شرایطی مردم فلسطین و حماس و جهاد، نیاز به یک تکیه‌گاه محکم و حامی قوی و راهبردی داشتند.

 پیام رهبر انقلاب اسلامی درست به‌موقع و بهنگام و بجا صادر شد و موجی از امید را در فلسطین به وجود آورد. پیام تشکر حماس بلافاصله پس از این پیام نشانهٔ این سپاس و قدردانی ملی در فلسطین عزیز است.

پیام‌های راهبردی پیام امام خامنه‌ای

در شرایط حساس کنونی که فلسطین یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین ادوار مبارزاتی خود را سپری می‌کند، صدور این پیام، پیام‌های مهم و راهبردی را به جهان به‌خصوص جهان اسلام و بالأخص برای رژیم صهیونیستی مخابره می‌کند:

اول- پیام رهبر انقلاب در پاسخ به گزارش اسماعیل هنیه رهبر حماس به ایشان بوده است. این یعنی مقاومت فلسطین تنها بر حمایت ایران تکیه کرده و به آن اعتماد دارد. اسماعیل هنیه هم‌چنین پیامی به سید حسن نصرالله فرستاده است که آن هم پیام‌های گویایی دارد.

دوم- این پیام در شرایط کنونی اعلام حمایت مستقیم ایران انقلابی از فلسطین و آزادی این سرزمین مقدس از بحر تا نهر است.

سوم- پیام ولی امر مسلمین به همگان- از دوست و دشمن- حکایت از این دارد که تلاش‌های دشمن در انحراف افکار عمومی بی‌اثر بوده و ایران انقلابی به‌عنوان محور مقاومت و رهبر انقلاب از جایگاه راهبری جبهه جهانی مقاومت - علیرغم همه مشکلات- اولویت اول جهان اسلام را مسئله فلسطین می‌داند و هیچ عاملی موجب فراموشی یا کم‌اهمیتی به این موضوع اول و اصلی جهان اسلام نخواهد بود.

چهارم- نگاه مسؤولانه و راهبردی ایران به موضوع فلسطین که در این پیام متبلور است، موجب جلب توجه دیگر کشورها به‌خصوص مردم مسلمان در جهان خواهد شد.

پنجم- این پیام موجی از ترس و ناامیدی را در دل‌های سنگ و ترک‌خورده صهیونیست‌ها خواهد انداخت و بسیاری از معادلات آن‌ها را بر هم خواهد زد.

ششم- این پیام به گروه‌های فلسطینی می‌گوید تنها راه نجات فلسطین اتحاد و وحدت راهبردی همگانی در گزینش گزینه نجات‌بخش و پیروزی‌آفرین «مقاومت» است و راه‌های دیگر به بن‌بست ختم خواهد شد.

هفتم- صدور این پیام را پس از وحدت گروه‌های مقاومت می‌توان «فصل نوین مقاومت فلسطین» نامید که صهیونیست‌ها و حامیان غربی و عربی آن‌ها درخواهند یافت هرچه بر طراحی‌های شیطانی و اقدامات خبیثانه خود بیفزایند بیشتر در مرداب و لجنزار صهیونیست‌ها غرق خواهند شد. رژیم جعلی و نامشروع صهیونیسم در حال غرق شدن است هر که برای نجات او دست دوستی بدهد خود نیز در این گرداب غرق خواهد شد.

هشتم- صهیونیست‌ها نیز درخواهند یافت تحرکات جسورانه آن‌ها در غزه و لبنان و سوریه، به این اتحاد و وحدت کمک خواهد کرد.

سرانجام این‌که حماقت ذاتی صهیونیست‌ها و حمایت احمق‌های درجه یک آمریکایی باعث شده است تا جبهه جدید محور اسلامی - عربی نجات فلسطین شکل بگیرد، محوری که کانون اصلی آن ایران انقلابی و پرچم‌دار آن ولی امر مسلمین جهان است.

ایران انقلابی با آگاهی تمام از شرایط کنونی فلسطین و نقاط ضعف و قوت جبهه خودی و دشمن در منطقه و در فلسطین، به‌خوبی می‌داند که تحرکات عجولانه ترامپ و نتانیاهو چندان اثری نخواهد داشت.

از منظر ایران اسلامی تفاوتی بین حزب جمهوری‌خواه و دموکرات نیست. آزادی فلسطین آرمان و اولویت ما است و تا تحقق این آرزوی پرچم این وظیفه انسانی و اسلامی و انقلابی بر زمین نخواهد ماند./9314/ی703/ب1

یادداشت از: نرگس پورهوشیار

هادی رحیمی
ارسال نظرات