۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۶۳۷۴۵
کارشناس روانشناسی:

آرامش جامعه در گرو شفایت امور کشور است

آرامش جامعه در گرو شفایت امور کشور است
خوزستان - کارشناس روانشناسی گفت: رسانه‌ها باید همه حوادث روزمره را به موقع و به همان صورت و به دور از حواشی منتشر کنند.
خانم علیپور، کارشناس ارشد روانشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در رابطه با انتشار اخبار و رویداد‌های مختلف به وسیله منابع رسمی معتبر عنوان داشت: با توجه به اینکه اکنون در عصر ارتباطات هستیم و فضای مجازی نقش مثبت و منفی را بصورت همزمان دارد مردم این انتظار را دارند اتفاقات و رویداد‌های مختلفی که رخ داده را از منابع رسمی دنبال کنند.

کارشناس ارشد روانشناسی در رابطه با زمانی که شنیده‌ها از منابع دیگر غیر از منابع رسمی باشد، بیان داشت: در این صورت فرد دچار یک سری تعارضات روانی می‌شود.

خانم علیپور در خصوص نقش آگاهی بخشی فردی افزود: فرد یک واکنش به موقع از خود نشان می‌دهد و دچار رفتار‌های متضاد نمی‌شود همچنین در رابطه با نقش آموزش در کنار آگاهی بخشی باید گفت زمانی که آموزش در کنار آگاهی بخشی اجتماعی صورت بگیرد، سلامت روان جامعه افزایش پیدا می‌کند.

وی در خصوص اینکه جامعه چگونه می‌تواند مطالبه گر شفافیت مسئولان باشد، بیان داشت: مسئولان و مردم باید در یک راستا حرکت کنند.

کارشناس ارشد روانشناسی در پایان، در رابطه با نقش رسانه‌ها در انتشار اخبار و اتفاقات گفت: رسانه‌ها باید همه حوادث روزمره «تلخ، چه شیرین، و نگران کننده» را به موقع و به همان صورت منتشر کنند چرا که این کار اعتماد فزاینده‌ای را میان مردم و رسانه ایجاد می‌کند./۹۴۵۶/ت310/ب1
ارسال نظرات