۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۶۳۷۵۳
حکیم خطاب به دولت عراق:

دیدگاه‌های اخیر مرجعیت درباره حل بحران‌های عراق را به برنامه خود تبدیل کنید

دیدگاه‌های اخیر مرجعیت درباره حل بحران‌های عراق را به برنامه خود تبدیل کنید
رهبر جریان حکمت ملی عراق از دولت خواست که دیدگاه‌های اخیرا مطرح شده در بیانیه مرجعیت درباره حل بحران های عراق را به برنامه خود با تعیین جدول زمانی مشخص تبدیل کند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، در سخنانی در مراسم روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان اظهار داشت: در عرصه سیاسی نیز باید بگوییم که از مسائل زنان فاصله نخواهیم گرفت. این قرارداد اجتماعی‌ است که بدان فراخواندیم و آن را راه‌حلی واقعی برای رنج‌ها و مشکلات زنان و همچنین مردان و پایانی برای بحران های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی‌ای می‌دانیم که بر جامعه و اصلی‌ترین هسته آن یعنی خانواده و ارکان اصلی آن مانند مادر و خواهر و دختر و همسر تأثیر می‌گذارد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین از دولت خواست که دیدگاه‌های اخیرا مطرح شده در بیانیه مرجعیت درباره حل بحران های عراق را به برنامه خود با تعیین جدول زمانی مشخص تبدیل کند.

حکیم در ادامه افزود: ما همچنان نیازمند قرارداد سیاسی تازه‌ای هستیم که نظام سیاسی در عراق را از نو بسازد و به حالت جمود و سرخوردگی پایان دهد. قراردادی که با آمال نسل آگاه و فرهیخته و خالی از عقده‌های گذشته متناسب باشد. قراردادی که رابطه میان حکومت و مردم را از هر طیفی که باشند و با هر رویکردی که باشند، بازسازی کند. این بازسازی باید براساس قاعده «سود بردن همگان و کوتاه آمدن از سقف مطالبات به سود عراق» شکل بگیرد و از نقاط مثبت و سازنده مرحله گذشته استفاده کند و آزادی‌ها را تضمین و تنظیم کند.

وی همچنین تاکید کرد: به صراحت می‌گوییم که قرارداد اجتماعی‌ای که از آن سخن گفته و بدان فرامی‌خوانیم نه صرفا یکی از گزینه‌های پیش رو که ضرورتی حتمی برای پیش آمدن همپای تحولات مرحله کنونی است. امیدوارم کسانی که به موضوع قرارداد اجتماعی اعتراض یا از آن بیم دارند میان اصل «ضرورت قرارداد اجتماعی» و «موضعشان دربرابر مطرح کننده آن» تمایز نهند. هدف همه ما بیرون آوردن عراق از بحران‌هایی است که به آن و به همگان آسیب می‌رساند./د102/ق
ارسال نظرات