۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۶۶۲۴۷۷
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق مطرح کرد؛

انحطاط جهانی در اخلاق و سیاست؛ نتیجه دوری از مکتب حسینی

انحطاط جهانی در اخلاق و سیاست؛ نتیجه دوری از مکتب حسینی
حجت الاسلام نجفی روحانی بیان اینکه مکتب امام حسین یک مکتب پویا و همیشگی است، گفت: آنچه که بشریت را در عرصه اخلاق و سیاست به وادی خطرناک انحطاط کشانده است، دوری از مکتب امام حسین است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نجف نجفی روحانی مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در برنامه سوم درس های عاشورا که به همت نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت فضای مجازی پخش شد، گفت: عاشورا یک واقعه جامع، کامل و بی نظیری است که تمام عرشیان و فرشیان را به خود مجذوب ساخته است.

حجت الاسلام نجفی روحانی با بیان این که اوج بندگی انسان در مقام عبودیت تجلی پیدا می کند، عنوان کرد: کنیه اباعبدالله که در سنین کودکی پیامبر اسلام برای امام حسین(ع) انتخاب کردند، حاکی از آن است که ایشان پدر و معلم عبودیت تمامی بشریت هستند.

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم که در آن امام حسین(ع) را به عنوان مصباح الهدی و سفینه النجاه توصیف کرده است، اظهار داشت: در این حدیث به دو ویژگی هدایت عمومی و خاص امام حسین(ع) اشاره شده است.

وی با بیان اینکه نورحسینی برای همه افراد هدایتگر است، ابراز کرد: هدایت خاص امام حسین(ع) نیز شامل کسانی می‌شود که خود را به کشتی نجات ایشان برسانند.

حجت الاسلام روحانی نجفی افزود: کسانی بیشترین بهره را از قیام عاشورا می برند که رنگ و بوی حسینی به خود بگیرند و مظهر ویژگی ها و اهداف امام حسین(ع) و یاران ایشان شوند.

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق به فتنه های فراوان موجود در عصر حاضر اشاره کرد و گفت: تنها راه نجات از فتنه های گوناگون قرار گرفتن در مسیر امام حسین(ع) و یاران ایشان است.

وی با بیان اینکه مکتب امام حسین(ع) یک مکتب پویا و همیشگی است، عنوان کرد: آنچه که بشریت را در عرصه اخلاق و سیاست به وادی خطرناک انحطاط کشانده است، دوری از مکتب امام حسین(ع) است./1350/د۱۰۲/ف

ارسال نظرات