۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۶۲۳۰۸
استاد حوزه و دانشگاه:

قیام امام حسین اسلام را از نابودی نجات داد

قیام امام حسین اسلام را از نابودی نجات داد
استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که قیام امام حسین اسلام را از نابودی نجات داد، گفت: خداوند بخاطر توانایی امام حسین(ع) نقشی حساس یعنی احیاگری دین را بر عهده ایشان سپرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی طهماسبی در مراسم عزاداری هیأت هنر و رسانه با اشاره به نقش هنر و هنرمند گفت: یکی از کسانی که نقش خود را در جامعه به زیبایی اجرا کرد امام حسین(ع) بود. ایشان نقشی مهم در میان ائمه(ع) بازی کرد نقشی که در روز عاشورا به اوج خود رسید.

وی افزود: معمولا در گذاشتن نقش برای افراد در جامعه به توانایی آن فرد توجه می شود، که این فرد آیا توانایی انجام  نقش را دارد یا خیر؟ خداوند نیز بخاطر همین توانایی در حضرت بود که نقشی حساس یعنی احیاگری دین را بر عهده ایشان سپرد.

استاد دانشگاه قم با اشاره به نقش پیامبر(ص) اظهار داشت: خداوند متعال در پیامبر اسلام(ص) هم این توانایی را دید و او را عهده دار شریعت کرد و ایشان توانست در مدت 23 سال تحولی عظیم در شبه جزیره عربستان ایجاد کند؛ شبه جزیره، قبل از پیامبر(ص) در جهل، فقر و جنگ بود و پیامبر در مدتی کوتاه توانست این وضعیت را به کلی تغییر دهد.

استاد حوزه علمیه، درباره اتمام رسالت پیامبر(ص) تأکید کرد: پیامبر(ص) در حجة الوداع مأمور شد که ابلاغ رسالت را انجام دهد و طبق آیه قرآن گفته شد که اگر این کار را انجام ندهد رسالتش تمام نخواهد بود و آنچه پایان رسالت را تحقق می بخشد همان غدیر است.

وی با اشاره به تغییرات فکری و ذهنی جامعه اسلامی بعد از رحلت پیامبر گفت: امتی که می دیدند پیامبر(ص) چگونه امام حسین(ع) را به دوش می گرفت و عزیز می شمرد در سال 61 هجری اجتماع بر قتل سید الشهدا(ع) کرد.

حجت الاسلام طهماسبی افزود: علت برخورد مردم با حضرت فعالیت های زیرکانه و برنامه ریزی شده توسط معاویه بود. او در مدت 20 سال حاکم بر شام بود و تبلیغات عظیمی علیه ائمه(ع) انجام داد.

وی افزود: تمام ظاهر سازی ها و برنامه های معاویه با کارهای یزید بهم خورد و امام حسین(ع) نقشی تاریخی در این زمان برای نجات اسلام بازی کرد و آن را به احسن وجه انجام داد.

استاد حوزه علمیه، در پایان در رابطه با قیام امام حسین(ع) گفت: اگر حرکت و قیام حضرت سید الشهدا(ع) نبود همانا فاتحه اسلام خوانده می شد./826/پ202/ق

ارسال نظرات