۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۶۳۷۶۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مسؤولان باید زندان‌ها را به دانشگاه علم‌آموزی و مهارت افزایی تبدیل کنند

مسؤولان باید زندان‌ها را به دانشگاه علم‌آموزی و مهارت افزایی تبدیل کنند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مدیران و مسؤولان امر باید محیط زندان‌ها را برای زندانیان به دانشگاه علم‌آموزی و مهارت افزایی تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان خراسان شمالی، با گرامیداشت ایام سوگواری اهل‌بیت (ع)، اظهار کرد: اگرچه زندان در ذات خود تهدید است؛ اما می‌توان آن را به فرصت تبدیل کرد.

وی گفت: زندان برای افرادی که ندامتگاه آنان شده به‌منزله تهدید شمرده شده است؛ اما با اقداماتی که مسؤولین زندان‌ها انجام داده‌اند این تهدید به فرصتی برای اصلاح و تغییر محبوسان تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اجر و ارزش اصلاح افراد، افزود: خداوند در آیه 32 سوره مائده می‌فرماید: «وَمَنْ أَحْیاهَا فَکأَنَّمَا أَحْیا النَّاسَ جَمِیعًا» و تأکید می‌کند هر کس، انسانی را از مرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است؛ یعنی هدایت یک انسان جامعه سازی را در پی دارد.

وی با اشاره اینکه هدف پیامبران هم اصلاح جامعه بود، اظهار کرد: مسؤولین زندان‌ها که در مسیر اصلاح زندانیان و جامعه گام برمی‌دارند این توفیق الهی را دارند که هدف پیامبران را انجام دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: اگر افراد جامعه صالح شوند جامعه به سمت اصلاح پیش می‌رود و هدف نهایی پیامبران که اصلاح جامعه است به درستی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: زندان باید جای فرصتی برای زندانیان باشد که هم خود را اصلاح کنند و هم جامعه را به سمت اصلاح پیش ببرند.

وی افزود: مدیران و مسؤولان زندان باید محیطی ایجاد کنند که آن را برای زندانیان به دانشگاه علم‌آموزی تبدیل کنند تا زندانیان با مهارت‌های کافی زندگی سالم و دست پر از زندان‌ها بازگردند و مرتکب خلاف نشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به کارآفرینی‌ها و مراکز تولیدی که به همت و مشارکت اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان تأسیس شده، اظهار کرد: تحول‌ها و اصلاحاتی که در زندان برای زندانیان اتفاق می‌افتد در جامعه به‌خوبی نمود داشته و خود را نشان می‌دهد./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات