۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۶۳۸۱۵

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان
خراسان رضوی - ثبت نام شرکت در کارگاه «مولفه های تربیت اقتصادی» و برگزاری بیست و هشتمين نشست محاکات از جمله این خبرهای کوتاه از حوزه علمیه خراسان است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سلسله نشست ها و کارگاه های اقتصاد خانواده با عنوان «مولفه های تربیت اقتصادی» با حضور دکتر وحید ارشدی، استادیار دانشگاه فردوسی به صورت حضوری  با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و نیز از طریق سامانه LMS حوزه علمیه خراسان در بستر مجازی برای برادران و خواهران برگزار می شود.

علاقه مندان به شرکت در این کارگاه می توانند نام و نام خانوادگی و نوع حضور در این برنامه را تا اول مهر ماه به شماره 09157731565 ارسال کنند.

این کارگاه روز پنجشنبه سوم مهرماه ۹۹ از ساعت 7:30 تا 11:30 در محل مرکز طوبی(طبقه چهارم) به همت هیئت اندیشه ورز خانواده تعلیم و تربیت و سبک زندگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان برگزار می شود.

بیست و هشتمين نشست محاکات برگزار می شود

بیست و هشتمين نشست از سلسله نشست‌هاي تخصصي محاكات به همت هيئت انديشه ورز هنر و رسانه معاونت پژوهش این حوزه، با عنوان «سرچشمه‌هاي ديني و آئيني هنر نمايش»، با سخنراني استاد سيدمحمد مداح حسيني، دوشنبه 31 شهريور، از ساعت 17 در سامانه اسكاي روم برگزار می شود.

علاقمندان با كليك روي لينك ارسالي، می توانند به طور مستقيم وارد مرحله نخست ورود به كلاس شده و پس از آن با عنوان كاربر مهمان به صفحه كلاس وارد شوند.

کتاب درسی آموزش روخواني مبين رونمایی شد

حجت الاسلام والمسلمين مهدي یعقوبی در مراسم رونمایی از دو کتاب درسی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اثر خود با عنوان «روانخوانی » ابراز کرد: این کتاب، موجب آموزش بهتر روخوانی و روانخوانی و تجوید می‌گردد و به طور مثال وقتی از یک اعلال یا سکون می آید، مطالب مرتبط نیز توضیح داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مباحث کاربردی در این کتاب با توجه به اختصار لازم در ۱۵ درس تدوین شده، بیان ساده و قابل فهم را از ویژگی‌های این کتاب دانست که در نتیجه تجوید و روخوانی به‌طور صحیح آموزش داده می شود.

مؤلف كتاب خاطر نشان کرد: ارزیابان از این کتاب استقبال خوبی داشتند که امیدواریم گام مطلوبی در مسیر آموزش تجوید و روخوانی و روانخوانی برداشته شده باشد.

گفتنی است، در این جلسه از کتاب روخواني قرآن كريم مبين  تالیف حجت الاسلام والمسلمين مهدي یعقوبی و کتاب  نحو كاربردي متوسطه  اثر حجت الاسلام والمسلمين حسين ایرانی با حضور آیت الله سيد مصباح عاملی، مدیر حوزه علميه خراسان در محل مرکز مدیریت رونمایی شد.

نمايه سازي نشريه «جستارهاي ادب عربي» در پايگاه مجلات تخصصي نور مگز

دو فصلنامه علمي تخصصي «جستارهاي ادب عربي» در راستاي فعاليت هاي تحولي این حوزه، پس از اخذ مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و دريافت شماره ISSN از سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوري اسلامي ايران و نمايه سازي در پايگاه سيويليكا؛ به همت اداره نشر و توليدات علمي معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان در پایگاه مجلات تخصصی علوم اسلامی نور (نور مگز) نمايه سازي شد.

حجت الاسلام جواد معين، مسئول اداره نشر و توليدات علمي اين حوزه اظهار داشت: دو فصلنامه « جستارهاي ادب عربي» زمینه‌ای را برای تبادل اندیشه و همکاری دانش‌پژوهان، پژوهشگران، طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان و مراكز دانشگاهي و علمي كشور، فراهم می‌کند که از این رو جهت ايجاد بستري مناسب و به منظور جلوگيري از پراكنده شدن نتايج مطالعات محققان و پژوهشگران ايراني، این نشریه در پایگاه (نور مگز) قرار گرفت و نمایه سازی شد.

وی گفت: پایگاه مجلات تخصصی نور(نور مگز) از مجموعه پایگاه های مركز تحقیقات كامپیوتری علوم اسلامی است که وظیفه شناسایی و عرضه مجلات تخصصی علوم انسانی و اسلامی را بر عهده دارد. اين پايگاه به عنوان بزرگ‌ترین بانک مجلات تخصصی علوم انسانی و اسلامی در فضای مجازی، از مهر ماه ۱۳۸۴ با هدف تسهیل و ترویج پژوهش و تولید علم فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون محیط کاربری آن همگام با فناوری‌های جدید چند بار روزآمد شده‌است.

حجت الاسلام معین افزود: ایجاد گسترده‌ترین و کامل‌ترین آرشیو مجلات و مقالات علوم انسانی و علوم اسلامی در اینترنت یکی از مهم‌ترین اهدف راه‌اندازی پایگاه مجلات تخصصی بوده‌است. همچنین امکان دسترسی سریع و آسان محققان به منابع پژوهشی و ترویج و اشاعه اطلاعات علمی به علاوه سرعت بخشیدن به کاوش‌های علمی و جلوگیری و پرهیز از تحقیقات موازی از دیگر اهداف ایجاد پایگاه مجلات تخصصی نور می‌باشد.

این پایگاه با بازدید میانگین روزانه نزدیک به 25هزار نفر و با در بر داشتن بیش از 54300 شماره مجله از 1300عنوان از یک قرن پیش تا به امروز، و با دارا بودن بیش از 1 میلیون مقاله به «بزرگ ترین بانک مجلات تخصصی علوم اسلامی و انسانی» تبديل شده است.

شایان ذکر است؛ نشريه «جستارهاي ادب عربي» در پايگاه نور مگز به آدرس http://noo.rs/X2NOl نمايه شده و اطلاعات مقالات در اين پايگاه پس از ثبت نام، قابل مشاهده و بهره برداي مي باشد./864//304/خ

 

امیر خاکراه
ارسال نظرات