۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۶۶۳۸۳۲

نقش فرهنگ فرد‌گرایی غربی در شیوع کرونا +فیلم

نقش فرهنگ فرد‌گرایی غربی در شیوع کرونا +فیلم
فردگرایی که زمانی محور توسعه غربی تلقی می‌شد، در بحران کرونا عامل مشکلات اقتصادی و سلامتی شده است. 

به گزارش خبرگزاری رسا، در هفته‌های اخیر هزاران نفر در کشور‌های مختلف غربی از جمله آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه، انگلیس و استرالیا در مخالفت با ماسک تظاهرات اعتراضی برپا کردند. 

ده‌ها هزار نفر در این کشور‌ها معتقدند بیماری کرونا یک دسیسه و فریب بوده و واقعیت ندارد. 

در ابتدای گسترش ویروس کرونا هم رفتار‌های غیر متمدنانه‌ای از مردم این کشور‌ها دیده شد. از هجوم مردم برای خرید و احتکار مایحتاج تا دعوا و زد و خورد بر سر دستمال کاغذی و حتی راهزنی کشور‌ها از یکدیگر و سرقت محموله ماسک و لوازم بهداشتی نیز از جمله رویداد‌هایی بود که در اوایل شیوع کرونا در غرب وجود داشت. 

اما در مقابل در کشور ما، جمهوری اسلامی ایران در موج اول کرونا نه تنها مایحتاج کم نیامد، بلکه مردم به کمک یکدیگر شتافتند و علاوه بر ضدعفونی کردن معابر پرتردد، اقدام به توزیع مایحتاج نیازمندان کردند. 

موج دوم کرونا که با ماه محرم همزمان بود، به خوبی عقلانیت ملت مسلمان ایران را به تصویر کشید، ایرانیان نشان دادند در برخورد با مشکلات به دنبال راه‌حل عاقلانه می‌روند و به رفتار جمعی قائلند . 

ریشه تفاوت فاحش بین جامعه ما و جوامع غربی را باید در همین گرایش فردی و جمعی جستجو کرد. 

 در فرهنگ غربی، «فرد» محور همه چیز است و از اولویت بالاتری نسبت به جامعه برخوردار است. بنابراین بسیاری از مردم اجبار به ماسک یا محدودیت‌های کرونایی را سلب آزادی خود تلقی می‌کنند و مادامی که منافع فردی خودشان تهدید نشده باشد، تبعات شیوع کرونا در جامعه برای آنها اهمیتی نخواهد داشت. 

 از این رو فردگرایی که زمانی محور توسعه غربی تلقی می‌شد، در بحران کرونا عامل مشکلات اقتصادی و سلامتی شده است.  

تعداد بازدید : 3

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
یه مشت دری وری
0
0