۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۶۳۸۵۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

اخلاص و صداقت دو ویژگی برجسته رزمندگان دفاع مقدس بود

اخلاص و صداقت دو ویژگی برجسته رزمندگان دفاع مقدس بود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اخلاص در نیت و صداقت در عمل دو ویژگی برجسته رزمندگان ما بود، دو گوهر گران‌بهایی که آن‌ها را بر دشمن پیروز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار مسؤولان و اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان، با اشاره به شرایط ایران در دوران رژیم ستم‌شاهی و پس از انقلاب، اظهار کرد: خداوند ما در مقطعی از تاریخ قرار داد که هم ظلمت و هم نور را دیدیدم.

وی با بیان اینکه در دوران رژیم ستم‌شاهی ظلمت جهل و فقر و فساد در کشور ما وجود داشت، افزود: این مثلث شوم در کشور غوغا می‌کرد، جهل به‌اندازه‌ای بود که تحلیل گری معنا نداشت و در حالی که از ما حق توحش می‌گرفتند کسی اعتراضی نمی‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: ایران را این‌گونه در دنیا معرفی کرده بودند که اگر یک آمریکایی در ایران باشد حق توحش می‌گیرد؛ اما امام ما را از مُلک به ملکوت و از فرش به عرش آورد و آقایی ملت ایران را بازگرداند.

وی با بیان اینکه در مکتب امام رزمندگانی تربیت شد که برای حضور در میدان دفاع مقدس صف می‌کشیدند، تصریح کرد: رزمندگان جبهه‌ها خروجی‌ها و شاگردان امامت و دست‌پرورده‌های مکتب ولایت‌فقیه بودند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امام با انفاس قدسی خود انقلاب و تحولی در ایران ایجاد کرد و جبهه دفاع مقدس خروجی مکتب ولایت‌فقیه و اسلام ناب محمدی بود.

وی با بیان اینکه رزمندگان دو گوهر گران‌بها داشتند که این دو گوهر آن‌ها را عزیز دل‌ها کرد و در جبهه‌ها بر دشمن پیروز کرد، تصریح کرد: اخلاص در نیت و صداقت در عمل دو ویژگی برجسته رزمندگان ما بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: این دو، دو بال پرواز هستند و هر کسی که بتواند این دو گوهر گران‌بها را در خود ایجاد کند؛ یعنی عمل صالح داشته و صادق باشد، این انسان قدرت پرواز بالایی دارد.

وی اضافه کرد: امام علی در غررالحکم می‌فرماید: «اخلص تنل»؛ یعنی اخلاص بورز تا به مقصد و مقصود برسی، زیرا اخلاص عامل پرش و پرواز انسان بوده و دُر گران‌مایه و سِرّی از اسرار الهی است که اگر نصیب کسی شد درواقع خداوند همه‌چیز را به او داده است./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات