۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۶۳۴۲۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مساجد باید جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی داشته باشند

مساجد باید جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی داشته باشند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش ارکان اربعه مساجد در جذب بیشتر جوانان، گفت: مساجد باید جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مسؤولان مراکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان‌های خراسان شمالی، با گرامیداشت ایام اسارت اهل‌بیت (ع) و شهادت امام سجاد (ع)، به تبیین جایگاه مسجد در نظام دینی پرداخت و گفت: به تعبیر امام راحل (ره) مساجد سنگر است و پایگاه عروج انسان‌ها به ملکوت است.

وی افزود: خداوند در آیه 18 سوره توبه می‌فرماید: «إِنَّمَا یعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَی الزَّکاةَ وَلَمْ یخْشَ إِلَّا اللَّهَ»؛ یعنی مساجد خدا را تنها کسی آباد می‌کند که ایمان به خدا و روز قیامت آورده و نماز را برپا دارد و زکات را بپردازد و جز از خدا نترسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه نقش مساجد در تربیت انسان‌ها بسیار مهم است، اظهار کرد: هنر مساجد این است که انسان را از فرش به عرش و از ملک به ملکوت پیوند می‌زند.

وی افزود: مساجد سکوی پرش و باند پرواز است که اگر درست هدایت شود انسان عروج، شکوه و جلال بیشتری پیدا خواهد کرد و اوج آن‌ها دیدنی خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید: «الدنیا مسجد احباء الله» افزود: برای عاشقان کل دنیا مسجد است به‌گونه‌ای که هر جا قدم بگذاریم و به یاد خدا باشیم مسجد است.

وی با اشاره به حدیث «الصلاة معراج المؤمن» گفت: اینکه می‌گوییم نماز معراج مؤمن است پایگاه این معراج مسجد است و این پایگاه‌ها باید تقویت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: اداره امور مساجد در تراز جمهوری اسلامی که ترکیبی حکیمانه و دقیق است، نخستین بار توسط رهبر معظم انقلاب در پیام به نوزدهمین اجلاس سراسری نماز مطرح شد.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه مدیریت مساجد کار دشواری است، افزود: مدیریت مساجد کار سخت و صعبی است اما درعین‌حال کار پرثمری است.

وی اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران مساجد نقش‌آفرینی بسزایی داشتند؛ به‌گونه‌ای که در دفاع مقدس و همچنین در رزمایش مواسات عملکرد برجسته خود را اثبات کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: اگر مساجد سالم و درست مدیریت شوند پایگاه دفاع و جهاد هستند به‌گونه‌ای که می‌توان با مسجد فعال دفاع را مدیریت کرد.

وی اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری مسجد یک مدیر دارد به نام امام جماعت که این مدیر باید همکارانی داشته باشد تا بتوانند این مجموعه را درست به بهره‌وری مناسب و دستاورد مطلوب برسانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: حوزه جاذبه مساجد باید گسترده باشد و دافعه آن اقل باشد که باید برای تحقق این مهم مدیران مساجد دقت و اهتمام لازم را داشته باشند./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات