۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۵۷۰۸۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

امیدآفرینی و یأس زدایی از مهم‌ترین رسالت های روحانیان است

امیدآفرینی و یأس زدایی از مهم‌ترین رسالت های روحانیان است
حجت‌الاسلام خادمی، امیدآفرینی و یأس زدایی را ازجمله مهم‌ترین رسالت‌های روحانیان، مبلغان دینی و فعالان فرهنگی و مذهبی در دوره کنونی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با فعالان فرهنگی، با اشاره به اهمیت و حساسیت تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، امیدآفرینی و یأس زدایی را ازجمله مهم‌ترین رسالت‌های روحانیان، مبلغان دینی و فعالان فرهنگی و مذهبی در دوره کنونی دانست.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف و رسالت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی این است که با اقدامات خود در جامعه امید سازی، امید گستری و یاس زدایی کند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی افزود: مقام معظم رهبری همواره تأکید داشته و دارند در دوره‌ای که دشمن در افکار و اندیشه‌ها لجن پراکنی می‌کند ما روحانیان و فعالان فرهنگی و مذهبی باید بزرگ‌ترین جهات دین را برای مردم بگوییم.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه محاصره تبلیغاتی دشمنان باید شکسته شود، خاطرنشان کرد: باید خود را از محاصره دشمن بیرون بیاوریم چه از محاصره فیزیکی و چه محاصره فکری و فرهنگی که این رسالت بر عهده متولیان و فعالان فرهنگی و مذهبی است.

وی اضافه کرد: در این راستا باید با تبلیغات راستی و درستی مردم را هوشیار کنیم؛ به این معنا که هرچه پیشرفت کرده‌ایم را به مردم بگوییم و از سوی دیگر هر جا کاستی وجود دارد هم به مردم گفته و برای رفع آن تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: یکی از اهداف شوم کشورهای غربی و صهیونیسم برای کشورمان این است که می‌خواهند خانواده‌ها و در رأس آن مادران را به فساد بکشانند.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه تنها راه مقابله با این فرهنگ باطل این است که کار فرهنگی حق را گسترش دهیم، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم تفکرات غربی وارد ذهن جوانان ما شود؛ زیرا در چنین صورتی خروج این تفکرات باطل و مخرب از اذهان جوانان بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

وی با تأکید بر بهره‌گیری از رسانه‌ها و ابزارهای نوین برای نیل به این هدف، افزود: رسانه منبری بر بلندای بام بشریت است که باید از آن بهره ‌گیریم.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه رسانه منبر سیار بدون محدودیت بوده و مثل مسجد و منبر محدود نیست، اضافه کرد: باید اقتدار رسانه را در فضاهای فیزیکی و مجازی بالا ببریم.

وی با تأکید بر اینکه فضاهای مجازی را باید تبدیل به فضای واقعی کنیم، افزود: باید هجمه‌های جهانی علیه نظام و اسلام را با تبلیغات حساب‌شده و منبرهای مجازی جواب دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: البته درعین‌حال نباید منبرهای واقعی را حذف کرد؛ چراکه منبرهای سنتی نشانه تقدس ماست و جوانان باید با آن‌ها انس بگیرند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات