۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۶۳۸۷۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

فاصله گرفتن از ارزش های دفاع مقدس، خطر نفوذ دشمن را در پی دارد

فاصله گرفتن از ارزش های دفاع مقدس، خطر نفوذ دشمن را در پی دارد
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: هشت سال دفاع مقدس صحنه ای از تکلیف مداری و مسؤولیت پذیری روحانیت نسبت به انقلاب، نظام و مردم بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در نشست مبلغان طرح هجرت مرکز استان که در این مدیریت برگزار شد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، این ایام را یادآور جانفشانی ها و مجاهدت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: باید ارزش ها و آرمان های هشت سال دفاع مقدس بیش از پیش در جامعه امروز نشر داده شود.

وی با بیان این که آنچه که در جبهه های حق علیه باطل به وقوع پیوست صحنه های ارزشمندی از ایثار، مجاهدت و از خودگذشتگی فرزندان این انقلاب در دفاع از آرمان های بلند امام خمینی(ره) و ارزش های حاکم بر نظام اسلامی بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که صحنه های ماندگار هشت سال دفاع مقدس باید همواره در جامعه اسلامی زنده و پویا باقی بماند، خاطرنشان کرد: رمز بقا و ماندگاری انقلاب و نظام اسلامی، زنده بودن همان ارزش ها و آرمان های اصیل و متعالی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی به تلاش دشمنان و بدخواهان انقلاب در تحریف تاریخ دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان این که جامعه برای رشد و پویایی نیازمند بازخوانی تاریخ پرافتخار ایران اسلامی در چهار دهه اخیر است، تصریح کرد: در سایه همان ارزش ها و آرمان های متعالی می توانیم در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان و بدخواهان انقلاب مصون بمانیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هشت سال دفاع مقدس، انقلاب و نظام اسلامی در برابر هجمه های سنگین و سازمان یافته دشمنان بیمه کرده است، خاطرنشان کرد: باید آرمان ها و ارزش دفاع مقدس درهمه سطوح کشور از پویایی لازم برخوردار باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به خطر نفوذ دشمنان برای تحریف و تضعیف ارزش های دفاع مقدس در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن با نفوذ در مراکز حساس علمی، آموزشی و فرهنگی در تلاش است تا تاریخ پرافتخار انقلاب و نظام اسلامی را تحریف کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که فاصله گرفتن از ارزش های اصیل دفاع مقدس، خطر نفوذ دشمن در جامعه را افزایش خواهد داد، بیان داشت: هر گاه این ارزش های متعالی در سطح جامعه پررنگ بود، دشمن نیز از مواضع نامشروع خود عقب نشینی خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از مهم ترین اهداف دشمن کمرنگ کردن مفاهیم بلند دفاع مقدس در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: دشمن به خوبی می داند تا زمانی که این ارزش ها در جامعه زنده و پررنگ است نمی تواند به اهداف شوم خود در جامعه دست پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود به نقش مهم و مؤثر روحانیت در نشر و گسترش فرهنگ دفاع مقدس در جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیت به دلیل حضور مؤثر در جامعه و تعامل سازنده و ارتباط مستحکم با مردم می تواند نقش مؤثری در نشر و گسترش این فرهنگ اصیل ایفا کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران همچنین به نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان این که روحانیت نیز همگام با سایر اقشار جامعه در جبهه های حق علیه باطل حضوری پررنگ و اثرگذار داشته است، افزود: هدف دشمن در تضعیف جایگاه روحانیت، کمرنگ جلوه دادن حضور طلاب و روحانیان در دفاع مقدس است، این در حالی است که تعداد شهدای روحانی از تعداد شهدای سایر اقشار جامعه نیز بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که روحانیت در کنار دغدغه دینداری، در همه عرصه ها و صحنه های انقلاب حضوری مؤثر و پررنگ داشته است، گفت: هشت سال دفاع مقدس صحنه ای از تکلیف مداری و مسؤولیت پذیری روحانیت نسبت به انقلاب، نظام و مردم بوده است./950/

ارسال نظرات