۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۶۶۳۷۵۶
حجت الاسلام طبرسی خبر داد؛

برگزاری مصاحبه طلاب متقاضی تلبس

برگزاری مصاحبه طلاب متقاضی تلبس
مازندران - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری مصاحبه طلاب متقاضی تلبس به مدت دو روز در مدیریت حوزه علمیه استان خبر داد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از برگزاری مصاحبه طلاب متقاضی تلبس به مدت دو روز در مدیریت حوزه علمیه استان خبر داد.

وی با بیان این که این مصاحبه امروز و فردا با حضور 20 نفر از طلاب متقاضی تلبس برگزار می شود، افزود: در این مصاحبه اساتید حاضر، طلاب را از جهت قرائت نماز، قرآن، احکام، سخنرانی، مسائل رفتاری و اخلاقی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب برای ثبت نام در سامانه تلبس باید پایه پنجم را به اتمام رسانده باشند، خاطرنشان کرد: پیش از برگزاری مصاحبه تلبس هر طلبه باید در کارگاه تلبس که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است شرکت کند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلاب در کارگاه تلبس حدود هجده سرفصل مهم را فرا خواهند گرفت و با آنها آشنا می شوند، بیان داشت: شرکت طلاب در این کارگاه به روز رسانی مطالبی است که در مدارس علمیه آموخته اند.

وی با اشاره به این که طلاب پس از موفقیت در کارگاه تلبس، نیازمند دریافت تأییدیه اخلاقی از مدرسه محل تحصیل خود هستند، افزود: پس از برگزاری مصاحبه تلبس طلاب باید از نظر صلاحیت اخلاقی مورد تأیید مدرسه قرار گیرند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که سال گذشته بیش از 50 طلبه پس از گذراندن مراحل قانونی ملبس شدند، تصریح کرد: امسال نیز با طی روند مشخص شده پنجاه طلبه دیگر به این لباس مقدس مشرف خواهند شد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که تلبس طلاب باید بر مبنای قانون معاونت تهذیب حوزه های علمیه صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: هر گونه تلبسی خارج از این رویه به طور کلی غیر قانونی و تخلف است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حکم تلبس طلاب پس از گذراندن کارگاه تلبس و همچنین مصاحبه علمی صادر می شود، تصریح کرد: یک طلبه برایی ارتقاء مدارج علمی خود نیازمند تلبس است به همین دلیل این مسأله از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به این که لباس روحانیت از شأن و منضلت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین وظایف طلاب و روحانیان حفظ شأنیت این لباس است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که تلبس فصل تازه ای از زندگی طلبگی است که باید قدر دانسته شود، تصریح کرد: نباید خدای ناکرده با رفتار، اخلاق و اعمال ناصحیح شأن این جایگاه را تضعیف کرد./950//310/خ

ارسال نظرات