۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۶۶۳۶۷۴
به همت دفتر سیاسی اجتماعی؛

دوره آموزشی تبلیغ بالینی حوزه علمیه مازندران برگزار می شود

دوره آموزشی تبلیغ بالینی حوزه علمیه مازندران برگزار می شود
مازندران - دوره آموزشی تبلیغ بالینی از سوی دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه علمیه استان مازندران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، دوره آموزشی تبلیغ بالینی از سوی دفتر سیاسی واجتماعی حوزه علمیه استان برگزار می شود.

حجت الاسلام قاسمی، کارشناس نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران گفت: این دوره آموزشی دو روزه ویژه خواهران و برادران علاقه مند و دارای تجربه روانشناسی است.

وی با بیان این که این دوره با ظرفیت محدود و به صورت حضوری در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: سی ام شهریور ماه آخرین مهلت ثبت نام شرکت در این دوره آموزشی دوره اعلام شده است.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که شرایط روز جامعه به ویژه وضعیت کرونایی، محدودیت هایی را از لحاظ فعالیت های تبلیغی و فرهنگی به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: این شیوه که از جمله عناوین جدید در حوزه تبلیغ دین است در این شرایط خاص کاربرد بسیار بالایی دارد.

وی با بیان این که این دو تبلیغ با هدف تقویت سلامت جسمی و معنوی بیمار صورت می گیرد، تصریح کرد: به طور حتم حضور بر بالین بیمار و دلجویی و عیادت از او می تواند در تقویت سلامت جسمی و روحی فرد اثرگذار باشد.

کارشناس نمایندگی دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بیماران بستری در مراکز درمانی نیازمند تقویت روحیه معنوی و روحی هستند، خاطرنشان کرد: این شیوه تبلیغ، فرصت مناسبی برای تقویت روحیه معنوی بیماران در مراکز درمانی است.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که در این شیوه تبلیغ علاوه بر بیمار، همراهان آنها نیز مورد توجه قرار می گیرند، تصریح کرد: همچنین کارکنان مراکز درمانی و بیمارستان ها نیز در تبلیغ بالینی در اولویت قرار دارند.

وی با اشاره به این که از ابتدای شیوع ویروس کرونا، شاهد حضور مؤثر طلاب جهادی در مراکز درمانی و بیمارستان ها بودیم، خاطرنشان کرد: حضور اثربخش طلاب و روحانیان در مراکز درمانی علاوه بر خدمات رسانی به بیماران موجب تقویت روحیه معنوی بیماران شده است.

کارشناس نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور روحانیت در هر عرصه ای با آثار و برکات معنوی و روحی بسیار زیادی همراه بوده است، تصریح کرد: به طور حتم طرح تبلیغ بالینی می تواند در تقویت روحیه معنوی در جامعه به ویژه در مراکز درمانی و بیمارستان ها می تواند آثار مطلوبی در پی داشته باشد./950/ت310/ب1

ارسال نظرات