۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۶۶۳۵۸۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

بصیرت سیاسی و تقوای الهی لازمه طلبه انقلابی است

بصیرت سیاسی و تقوای الهی لازمه طلبه انقلابی است
مازندران - حجت الاسلام خوبانی، لازمه طلبه انقلابی را داشتن بصیرت سیاسی و تقوای الهی دانست و گفت: بی بصیرتی در هر صنف و جایگاهی انسان در را صف دشمن قرار می دهد.

حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران به شئون یک طلبه در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که شأن یک طلبه تنها در مسائل فردی خلاصه نشده است، گفت: یک طلبه علاوه بر شأن فردی دارای شأن صنفی و اجتماعی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

وی با بیان این که طلاب حوزه علاوه بر توجه به مسائل عبادی و فردی نسبت به مسائل روز جامعه نیز وظیفه دارند، افزود: حفظ شئون طلبگی وظیفه مهمی است که باید به آن توجه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان اسلام و انقلاب همواره با القائات دروغین تلاش کردند وظیفه حوزه و روحانیت را تنها در مسائل عبادی و فردی خلاصه کنند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که حوزه و روحانیت وظیفه سنگین تری در مسائل مهم روز جامعه بر عهده دارند.

حجت الاسلام خوبانی، تلاش دشمن برای جدایی حوزه و روحانیت از مسائل سیاسی و اجتماعی را شکست خورده دانست و تصریح کرد: طلاب حوزه های علمیه باید در کنار علم آموزی و تهذیب نفس، بینش و بصیرت سیاسی را نیز در خود تقویت کنند.

وی با بیان این که حوزه های علمیه هیچ گاه نمی توانند نسبت به مسائل روز جامعه بی تفاوت باشند، خاطرنشان کرد: حضور مؤثر و پررنگ در عرصه های مختلف نظام اسلامی با اصل فعالیت های حوزه عجین شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز طلاب حوزه های علمیه باید بصیرت سیاسی داشته باشند، تصریح کرد: متأسفانه در طول تاریخ بی بصیرتی برخی از حوزویان ضربه های جبران ناپذیری به دین و همچنین انقلاب زده است.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که طلبه تراز انقلاب اسلامی طلبه ای با تقوا و بصیرت سیاسی است، خاطرنشان کرد: کسانی که می کوشند طلاب حوزه را از مسائل سیاسی دور کنند و به طور حتم از بصیرت لازم برخوردار نیستند.

وی با اشاره به این که لازمه امروز طلبه انقلابی داشتن بصیرت سیاسی و تقوای الهی است، تصریح کرد: طلبه بی بصیرت به طور حتم نمی تواند اندیشه های ناب امام راحل و مقام معظم رهبری را در جامعه نشر دهد و از مسیر انقلاب منحرف خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران، داشتن بصیرت و تقوای الهی طلاب را از گرفتار شدن در دام جریان نفوذ مصون نگه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: متأسفانه در طول چهل سال اخیر افراد بسیاری گرفتار دام دشمن شدند و در صف دشمنان قرار گرفتند.

حجت الاسلام خوبانی با تأکید براین که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند حوزه های علمیه باید انقلابی باشند تا انقلاب باقی بماند، تصریح کرد: باید تفکر انقلابی در طلاب جوان حوزه تقویت شود تا شاهد رشد و شکوفایی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف باشیم.

وی با بیان این که حوزه به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی هیچ گاه نمی تواند نسبت به انقلاب بی تفاوت باشد، بیان داشت: به همین دلیل تربیت و پرورش طلابی با روحیه انقلابی، مهذب و با بصیرت سیاسی مهم ترین وظیفه امروز حوزه های علمیه است./950/ت310/ب1

ارسال نظرات