۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۶۶۳۶۰۸
حجت الاسلام صادقی عنوان کرد؛

چند صدایی و عدم انسجام، آفت عرصه تبلیغ

چند صدایی و عدم انسجام، آفت عرصه تبلیغ
مازندران - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران؛ عدم انسجام مناسب میان نهادهای تبلیغی را یکی از ضعف ها و مشکلات مهم این بخش عنوان کرد.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران؛ عدم انسجام مناسب میان نهادهای تبلیغی را یکی از ضعف ها و مشکلات مهم این بخش عنوان کرد.

وی با بیان این که در شرایطی که بخش های فرهنگی و تبلیغی با محدودیت منابع مواجه هستند نباید شاهد موازی کاری در این دستگاه ها باشیم، افزود: به طور حتم انسجام بخشی به فعالیت های فرهنگی و تبلیغی می تواند اثرگذاری این حوزه را دو چندان کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وحدت و انسجام از هدر رفت منابع در این عرصه مهم جلوگیری خواهد کرد، بیان داشت: متأسفانه در طول سال های اخیر شاهد عدم انسجام مناسب میان نهادهای فرهنگی و تبلیغی کشور بودیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که نبود برنامه منسجم و متناسب با جامعه هدف، اثرگذاری تبلیغ را به حداقل ممکن تنزل خواهد داد، خاطرنشان کرد: در شرایطی که فضای مجازی به قتلگاه جوانان و فرزندان این کشور تبدیل شده، نهادهای اثرگذار فرهنگی و تبلیغی باید با یک استراتژی مناسب در مقابله با توطئه ها و هجمه های دشمنان حرکت کنند.

حجت الاسلام صادقی، چند صدایی در میان نهادهای تبلیغی به اصل فعالیت این حوزه ضربه خواهد زد، تصریح کرد: نهادهای فعال در عرصه تبلیغ دین باید همگام و یک صدا به نشر و گسترش معارف دینی بپردازند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که این روزها تفکرات و اندیشه های مضر و خطرناکی از سوی دشمنان به جوانان کشورمان تزریق می شود، خاطرنشان کرد: اگر در عرصه تبلیغ صحیح دین دچار تزتزل و ناکارآمدی شویم به طور حتم دشمن بر ما غلبه خواهد کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که باید پیام های دینی به زبان نسل جوان به آنها منتقل شود، ادامه داد: متأسفانه هنوز در عرصه تبلیغ دین از همان شیوه های معمول گذشته که با زبان و زائقه جوان سازگاری ندارد استفاده می کنیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که فن خطابه و بیان از جمله مهم ترین و مؤثرترین شیوه های متداول تبلیغ دین است که باید با اثرپذیری مناسب صورت پذیرد، بیان داشت: موفقیت در این حوزه مهم و حساس نیازمند آشنایی طلاب و روحانیان با مهارت های تبلیغی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید دانش تبلیغ در طلاب و روحانیان بیشتر تقویت شود، افزود: تنها منبر و خطابه کافی نیست، یک مبلغ برای جذب مخاطب خود و اثرگذاری مطالب تبلیغی نیازمند آشنایی با شیوه های نوین تبلیغی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز در عرصه تبلیغ دین نیز نیازمند تحول هستیم، بیان داشت: باید تبلیغ متناسب با نیازهای روز جامعه حرکت کند تا بتواند اثرپذیر واقع شود./950//310/خ

ارسال نظرات