۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۶۶۳۷۹۰
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت هوشیاری مراکز علمی در برابر انحراف و جریان نفوذ

ضرورت هوشیاری مراکز علمی در برابر  انحراف و جریان نفوذ
مازندران - امام جمعه ساری، سند ۲۰۳۰ را نمونه ای از انحراف در تربیت انسان شایسته معرفی کرد و گفت: مراکز علمی و دانشگاهی باید در برابر انحرافات و جریان نفوذ ایستادگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبررگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران بعد از ظهر امروز در دیدار مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور با اشاره به اهمیت علم آموزی در دین مبین اسلام، گفت: به طور حتم آموختن علم و ترویج آن، رشد و تعالی جامعه را در پی خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود به مناسبت آغاز سال تحصیلی مدارس، هدف از علم آموزی را تربیت انسان شایسته دانستند، تصریح کرد: رویکرد اصلی مراکز علمی و آموزشی کشورمان باید همین گونه باشد.

امام جمعه ساری با بیان این که در کنار نگاه به علم باید به اخلاق و معنویت نیز توجه شود، خاطرنشان کرد: علم بدون تقوا و معنویت، همان است که امروز در دنیای غرب مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که علم بدون تقوا و معنویت نمی تواند موجب رشد و تعالی جامعه شود، تصریح کرد: علمی می تواند جامعه را به سعادت و تعالی سوق دهد که همراه با تقوا، اخلاق و معنویت باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تفاوت علم مبتنی بر دین و ارزش های اخلاقی با آنچه که در غرب می بینیم در چند ماه اخیر به وضوح مشاهده شد، خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا در دنیا نشان داد که نگاه جامعه اسلامی به علم با دنیای غرب دارای تفاوت بنیادی است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که امروز مراکز علمی و دانشگاهی ما باید توجه به مبانی اخلاقی و معنوی را در کنار رشد علمی مد نظر قرار دهند، بیان داشت: علم روز اگر با مفاهیم بلند اخلاقی و معنوی در هم آمیخته شود می تواند مشکلات و بحران های جامعه بشری را رفع کند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود با بیان این که اسلام تعریف جامع و کاملی از انسان شایسته دارد، افزود: متأسفانه در این زمینه مانند سایر بخش ها انحرافاتی رخ می دهد که از آن اصالت دیدگاه ناب اسلام منحرف می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در مازندران، سند ۲۰۳۰ را نمونه ای از انحراف در تربیت انسان شایسته معرفی کرد و افزود: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند غربی ها با این سند می خواهند بچه‌های ما را مثل خودشان تربیت کنند تا مانع پرورش انسان شایسته شوند.

امام جمعه ساری با بیان این که غربی ها با چنین طراحی هایی بنیان خانواده را هدف قرار داده اند، تصریح کرد: آنها می کوشند تا از درون خانواده ها انسان شایسته به تعریف اسلام ناب و وحی تربیت نشود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که یکی از وظایف مهم دانشگاه ها و مراکز علمی ایستادگی در برابر انحرافات و جریان نفوذ است، خاطرنشان کرد: باید در برابر نفوذ دشمن هوشیار باشیم و نگذاریم مفاهیم ناب ارزشی و دینی ما دستخوش انحراف و نفوذ دشمن شود./950//210/خ

ارسال نظرات