۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۶۶۳۸۷۸
در راستای طرح عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها صورت گرفت؛

انتقال پایگاه هوایی اینجرلیک آمریکا از ترکیه به امارات

انتقال پایگاه هوایی اینجرلیک آمریکا از ترکیه به امارات
منابع آگاه از مذاکرات ولیعهد ابوظبی با پنتاگون برای انتقال پایگاه هوایی «اینجرلیک» آمریکا از ترکیه به امارات خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، منابع آگاه روز گذشته از مذاکرات ولیعهد ابوظبی با پنتاگون برای انتقال پایگاه هوایی «اینجرلیک» آمریکا از ترکیه به امارات خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی در حال انجام مذاکره با وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای انتقال پایگاه هوایی «اینجرلیک» آمریکا از ترکیه به امارات است.

آنها توضیح دادند که مذاکرات بن زاید با هدف تعمیق روابط امارات با کشور آمریکا صورت می‌گیرد که آن را تنها راه در اولویت قرار دادن منافع استراتژیک ابوظبی می‌بیند.

به گفته این منابع، تحولات اخیر امارات به ویژه در زمینه امضای توافق سازش با اسرائیل و تحرکات ابوظبی در لیبی و شرق دریای مدیترانه در همین راستا صورت گرفته است.

امارات همزمان برای طرح‌های استراتژیک اقتصادی و نظامی با همکاری با پنتاگون و موسسه‌های بزرگ اقتصادی و مالی آمریکا در صحنه جنوب یمن و برخی جزایر یمنی از جمله سقطری برنامه‌ریزی می کند.

منابع مذکور تاکید کردند که اگر عقب نشینی ها در چارچوب منافع استراتژیک امارات نباشد،‌ بن زاید برای احدی حتی «دونالد تارمپ»، ‌رییس‌جمهوری آمریکا قدمی عقبنشینی نخواهد کرد.

«رجب طیب اردوغان»، رییس جمهوری ترکیه بارها به پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در پایگاه اینجرلیک که گزارش ها حاکی از وجود کلاهک های هسته ای در این پایگاه است،‌ تهدید کرده بود./د102/ف

ارسال نظرات