۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۶۶۳۸۸۳
حجت الاسلام شکریان:

رفاه طلبی و دنیا خواهی در تضاد با فرهنگ دفاع مقدس است

رفاه طلبی و دنیا خواهی در تضاد با فرهنگ دفاع مقدس است
مازندران - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت تقویت فرهنگ ایستادگی و مقاومت در جامعه تأکید کرد و گفت: رفاه طلبی و دنیا خواهی در تضاد با فرهنگ دفاع مقدس است.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، هشت سال دفاع مقدس را پرافتخار ترین دوران ملت ایران اسلامی معرفی کرد و گفت: افتخاراتی که این ملت در جبهه های حق علیه باطل به دست آوردند موجب عزت و عظمت این نظام و ملت شده است.

وی بر ضرورت حفظ و انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل های آینده کشور تأکید کرد و افزود: تربیت و پرورش نسلی انقلابی و متعهد نیازمند آشنایی آنها با مفاهیم ناب دفاع مقدس است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برخی ها در کشور تلاش می کنند آن ارزش های معنوی حاکم در جبهه های حق علیه باطل امروز در جامعه تقویت نشود و مسیر کمرنگ شدن را در پی بگیرد، خاطرنشان کرد: راه مقاومت و پیروزی ملت ایران در همه عرصه ها و صحنه های انقلاب، تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند اگر بخواهیم انقلاب و کشور بیمه باشد باید این ارزش ها و حرکت های عمومی تقویت شود، تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت جامعه اسلامی در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان بیمه خواهد کرد.

وی با اشاره به این که نباید دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس در جامعه مورد غفلت واقع شود، افزود: باید این دستاورهای ارزشمند به خوبی در جامعه تبیین و نشر داده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، دفاع مقدس ملت ایران را برگرفته از قیام عاشورایی دانست و با بیان این که باید با نشر صحیح آن در جامعه از تحریف این میراث گرانقدر جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: به طور حتم تبیین صحیح و هنرمندانه فرهنگ دفاع مقدس در جامعه می تواند در تعالی و سعادت جامعه اثرگذار باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که دشمنان با هدف انحراف جوانان از مسیر انقلاب به دنبال وارونه جلوه دادن برخی حقایق دفاع مقدس هستند، تصریح کرد: مراکز علمی به ویژه حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید خطر تحریف را جدی بگیرند و با تبیین صحیح حقایق جنگ، این توطئه دشمن را خننثی کنند.

حجت الاسلام شکریان، فرهنگ دفاع مقدس را ظرفیت ارزشمندی برای مقابل با توطئه های دشمنان دانست و با بیان این که امروز ملت با بصیرت و انقلابی کشورمان در سایه این فرهنگ متعالی در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی ایستاده است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی زنده و پویا است دشمن به هیچ یک از خواسته های نامشروع خود دست نخواهد یافت.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت این مبانی اصولی در کتب های آموزشی دستگاه تعلیم و تربیت تأکید کرد و گفت: متأسفانه خطر جریان نفوذ در نهادهای علمی و آموزشی کشور احساس می شود و 2030 نیز سند روشنی از نفوذ دشمن برای کمرنگ کردن اصول و مبانی دینی و انقلابی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که ارزش های تبلور یافته در هشت سال دفاع مقدس از جمله مهم ترین عوامل پیروزی ملت بزرگ ایران در جنگ تحمیلی بود، بیان داشت: آن ارزش ها امروز نیز باید در میان مسؤولان کشورمان تقویت شود تا شاهد پیروزی در برابر توطئه دشمنان باشیم.

وی با اشاره به این که دامنه ارزش های دفاع مقدس تنها به کشورمان ختم نشده و در اقصی نقاط جهان گسترش یافته است، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از ملت های جهان در سایه فرهنگ ناب دفاع مقدس در برابر زورگویی های دشمنان با اقتدار ایستاده اند./950/ت310/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید عارف نوریان
Iran, Islamic Republic of
۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
در دسترس بودن فضای مجازی برای انقلابیون جوزه می‌تواند این امکان را ایجاد کند که فعالیت های فرهنگ مقاومت، مخاطبان بیشتری را شامل شود.
0
0