۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۶۳۹۴۷
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

ضرورت اهتمام مدیریت حوزه بر گسترش آموزش در بستر مجازی

ضرورت اهتمام مدیریت حوزه بر گسترش آموزش در بستر مجازی
حجت الاسلام پاشایی گفت: حوزه علمیه باید با ارائه راهکارهای مناسب مانند در اختیار قرار دادن اینترنت رایگان برای طلاب، فضای آموزش را در بستر مجازی گسترش دهد.

حجت الاسلام محمد تقی پاشایی استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سبک آموزشی حوزه علمیه را یکی از ارزنده ترین نظام های آموزشی در جهان دانست و گفت: انتخاب آزادانه اساتید براساس معیارهای علمی و اخلاقی یکی از ویژگی های مهم نظام آموزشی حوزه علمیه است.

حجت الاسلام پاشایی با اشاره به ارتباط و تماس دائمی برخی از اساتید با دانش پژوهان حوزوی، عنوان کرد: بسیاری از اساتید حوزه علمیه، طلاب را به عنوان فرزندان خود محسوب می کنند و این رابطه نزدیک در برخی از موارد حتی منجر به کمک های معیشتی می شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از دیگر از ویژگی های منحصر به فرد نظام آموزشی حوزه علمیه تعطیل ناپذیری آن با وجود تعطیلات ظاهری است که در این ایام نیز طلاب به فراگیری مهارت های دیگر مانند پژوهش، نویسندگی و تبلیغ مشغول می شوند.

حجت الاسلام پاشایی اظهار داشت: محل مخصوص برای برگزاری درس و مباحثه برای اساتید و طلاب حوزه علمیه از اهمیتی برخوردار نیست و دانش پژوهان حوزوی به سادگی محفل درسی خود را با رعایت کامل مسائل بهداشتی در مساجد، حسینیه ها و غیره برپا می کنند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی در ارتقا آموزشی طلاب، ابراز کرد: در شرایط انتشار ویروس کرونا باید با لحاظ رعایت فاصله اجتماعی از تعطیلی دروس جلوگیری و با رعایت دستورالعمل ها دروس به نحو احسن برگزار شود.

وی ادامه داد: حوزه علمیه باید با ارائه راهکارهای مناسب مانند در اختیار قرار دادن اینترنت رایگان برای طلاب، فضای آموزش را در بستر مجازی گسترش دهد تا شرایط کنونی منجر به افت تحصیلی طلاب نشود./1350/ت302/ق

ارسال نظرات