۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۶۳۹۶۳
استاد حوزه علمیه خراسان مطرح کرد؛

واگویه هایی از حضور روحانیت در دفاع مقدس

واگویه هایی از حضور روحانیت در دفاع مقدس
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام مکرمی گفت: جنگ فرازوفرودهای زیادی داشت، لحظات جانکاه عملیات نیاز بود تا کسی باشد که دل را به منبع بی‌پایان امید گره بزند.

حجت‌الاسلام مهدی مکرمی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به تبیین نقش حوزویان و روحانیان در هشت سال دفاع مقدس و استحکام مقاومت در برابر دشمن پرداخت.

وی افزود: جنگ هشت‌ساله فرازوفرودهای سخت زیاد داشت، لحظات جانکاه عملیات که گاه رمق از تن‌های خسته می‌ستاند نیاز بود تا کسی باشد که دل را به منبع بی‌پایان امید گره بزند.

حجت‌الاسلام مکرمی ادامه داد: این صدای روحانیون بود که با نجواها، دعاها و توسل‌هایشان به فرماندهان قوت قلب می‌دادند؛ به‌گونه‌ای که گاه در شب‌های عملیات حضور نورانی و پربرکت اولیای الهی در سنگر فرماندهی جلوه‌های امید را برای نصرت و پیروزی می‌افزود.

وی تصریح کرد: حضور آیت‌الله‌ بهاءالدینی در قرارگاه عملیاتی والفجر مقدماتی و حضور آیت‌الله میرزا جواد آقا تهرانی، با سن هشتاد سال و در حالی که پشتشان خمیده بود و تقریباً به حالت رکوع قدم برمی‌داشت و عصا به دست می‌گرفت و هنگامی که به جبهه رفت، یک دست لباس بسیجی به ایشان پوشاندند تنها نمونه‌هایی از این نقش‌آفرینی‌ها است.

حجت‌الاسلام مکرمی گفت: شهید آیت‌الله سید اسدالله مدنی که اولین شهید محراب بود، در جبهه‌های ایلام، کرمانشاه و اهواز بارها حضور پیدا کرد، شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی، چهارمین شهید محراب، نیز با وجود سن هشتاد سال با شور فراوان به جبهه‌های غرب و جنوب می‌شتافت و می‌فرمود: وقتی به جبهه می‌روم تا مدتی روحیه‌ام قوی است. قدرت خدا در جبهه‌هاست. هر کس می‌خواهد خدا و دست خدا را ببیند، به جبهه‌ها برود. باور کنید اگر من دستم رعشه نداشت، چند روزی برای اسلحه آموزی می‌رفتم و با کمال افتخار مانند حبیب بن مظاهر، آنجا در راه اسلام کشته می‌شدم.

وی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله قاضی دزفولی امام‌جمعه دزفول که مردم به ایشان توصیه کردند: به علت پیری و ضعف جسمی و چشم نابینا پشت سر رزمندگان راه نیفتند. گفت: من دوست دارم پشت سر بسیجی‌ها راه بروم تا خاکی که از راه رفتن آن‌ها بلند می‌شود، به سر و رویم بنشیند. بلکه خدا به خاطر خاک پای این بسیجی‌ها مرا از آتش جهنم نجات دهد و به بهشت ببرد.

حجت‌الاسلام مکرمی تصریح کرد: بسیاری از روحانیون چون شهید حجت‌الاسلام عبدالله میثمی و شهید حجت‌الاسلام مصطفی ردانی پور که در کنار رسالت فرهنگی، تبلیغی و رزمی در سمت فرماندهی فعالیت می‌کردند تنها نمونه‌هایی از حضور و نقش‌آفرینی ویژه روحانیت در عرصه دفاع مقدس هستند./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات