۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۶۳۹۷۴
مدیر حوزه علمیه مازندران:

تولید علم در حوزه با تحقیق و پژوهش محقق می شود

تولید علم در حوزه با تحقیق و پژوهش محقق می شود
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، پژوهش را یکی از ارکان مهم تحول در حوزه دانست و گفت: تولید علم در حوزه بدون تحقیق و پژوهش امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از طلاب برگزیده کشوری یازدهمین دوره جشنواره علامه حلی با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در حوزه، جایگاه رفیع علمی حوزه های علمیه مرهون تلاش ها و مجاهدت های علمی علما و فقهای دینی در طول تاریخ دانست.

وی با بیان این که تلاش های علمی بزرگان حوزه، تألیفات و آثار ماندگاری را برای طلاب حوزه به یادگار گذاشته است، افزود: امروز وظیفه حوزه های علمیه حفظ و تقویت آن میراث ماندگار علمی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که تحقیق و پژوهش در حوزه تاریخ روشنی دارد، خاطرنشان کرد: توجه به این اصل مهم در حوزه همواره باید جزء اولویت ها باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که فعالیت های علمی حوزه بدون توجه به تحقیق و پژوهش ابتر باقی خواهد ماند، تصریح کرد: رونق فعالیت های علمی و آموزشی در حوزه نیازمند نگاه عمیق به تحقیق و پژوهش است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که طلاب باید مهارت های پژوهشی از همان پایه های نخست حوزه به تدریج بیاموزند، ادامه داد: طلاب برای رسیدن به مدارج علمی بالا در حوزه باید با مهارت های تحقیق و پژوهش به خوبی آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که نخبه پروری در حوزه بدون توجه به تحقیق و پژوهش امکان پذیر نخواهد بود، خاطرنشان کرد: باید آموزش ما در حوزه با نگاه پژوهشی دنبال شود تا شاهد تربیت و پرورش طلابی با استعداد و نخبه در سطح مدارس علمیه باشیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه در طی سال اخیر توجه به پژوهش در حوزه با رویکرد جدیدی در حال پیگیری است، تصریح کرد: با توجه به برنامه های تدوینی در این بخش، افق های روشنی برای فعالیت های پژوهشی مدارس علمیه ترسیم شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، پژوهش را یکی از ارکان مهم تحول در حوزه عنوان کرد و با بیان این که تولید علم در حوزه بدون تحقیق و پژوهش امکان پذیر نیست، بیان داشت: باید پژوهش به عنوان یک اصل غیر قابل تغییر در همه برنامه های حوزه مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود جشنواره های استانی علامه حلی را فرصت مناسبی برای شناسایی استعدادهای پژوهشی در سطح مدارس علمیه دانست و افزود: خوشبختانه در چند دوره اخیر سطح مشارکت طلاب نشان داد که مدارس علمیه ما دارای ظرفیت ها و استعدادهای مناسب پژوهشی هستند.

مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت این گونه برنامه ها به منظور شناسایی و تقویت طلاب پژوهشگر در سطح مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: با شناسایی و تقویت این استعدادها و نخبگان پژوهشی می توان از توان و ظرفیت آنها در سایر عرصه های پژوهشی استفاده کرد./950//310/خ

ارسال نظرات