۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۶۴۰۰۴
رییس تبلیغات اسلامی قاینات مطرح کرد؛

فعالیت جهادی ۲۱۱ روحانی مبلغ و مداح در عزاداری محرم

فعالیت جهادی ۲۱۱ روحانی مبلغ و مداح در عزاداری محرم
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام علی پور گفت: در مراسم عزاداری محرم امسال، ۲۱۱ روحانی مبلغ و مداح اهل‌بیت درزمینه مدیریت و هدایت مراسم عزاداری به‌صورت جهادی فعالیت می‌کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام احمد علی پور، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاینات، امروز در نشست ارزیابی ویژه‌برنامه‌های ماه محرم ۱۴۴۲، از فعالیت ۲۱۱ مداح و مبلغ در ایام دهه اول ماه محرم درزمینه مدیریت و هدایت مراسم عزاداری به‌صورت جهادی خبر داد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری ۵۰۰ جلسه خانگی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان، افزود: فعالان مذهبی و تشکل‌های دینی و نیز روضه‌ها و هیئات خانگی در این ایام عملکرد شایسته و قابل‌تقدیری داشتند.

وی از اعزام ۱۲۴ مبلغ به مناسبت ایام دهه اول محرم به مناطق مختلف شهرستان قاینات خبر داد و گفت: مبلغین اعزامی علاوه بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با توجه به شیوع ویروس کرونا، درزمینه برگزاری مراسم عزاداری و ذکر مصیبت سیدالشهدا (ع) و سخنرانی پیرامون سیره و زندگانی سراسر نور و رحمت امام حسین (ع) در مجالس عزا اهتمام ویژه‌ای داشتند.

حجت‌الاسلام علی پور گفت: اهتمام جدی در جهت تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید، نهادینه‌سازی روحیه ولایت مداری، ایثار، مقاومت، شهادت‌طلبی و تبیین الگوهای رفتاری مدافعان حرم با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی از دیگر مواردی بود که در مراسم ماه محرم به‌صورت ویژه از سوی روحانیان مبلغ و مداحان اهل‌بیت (ع) در این شهرستان موردتوجه قرار گرفت.

وی بیان آسیب‌های عزاداری، گسترش اخلاق امربه‌معروف و نهی از منکر، بیان آسیب‌های اجتماعی و اثرات آن در اجتماع و استفاده صحیح از فضای مجازی در جهت ترویج فرهنگ اهل‌بیت و پاسخ به شبهات در ایام دهه اول ماه محرم را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این ایام ذکر کرد.

حجت‌الاسلام علی پور ادامه داد: امسال ۸۷ مداح و نوحه‌خوان در ایام دهه اول محرم جهت برپایی جلسات در مساجد و تکایا و حسینیه‌ها و هیئات مذهبی شهرستان فعالیت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۶۴ هیئت مذهبی در دهه اول محرم در سطح شهرستان با برگزاری جلسات عزاداری و معرفتی فعالیت داشته‌اند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قاین با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ جلسه خانگی نیز در این ایام برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در این ایام هزار و 450 جلسه سخنرانی با حضور روحانیون در سطح شهرستان برگزار شده است./۹۳۱۴/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات