۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۶۴۱۰۵
حجت الاسلام والمسلمین رستمی:

دوران دفاع مقدس تبلور تغییر و تحول درونی ملت بود

دوران دفاع مقدس تبلور تغییر و تحول درونی ملت بود
تهران - حجت الاسلام والمسلمین رستمی تحول اجتماعی را در گرو تغییر درونی افراد دانست و گفت: دوران دفاع مقدس تبلور تغییر و تحول درونی ملت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، شب گذشته در دانشگاه امام صادق(ع) گفت: بازخوانی اتفاقاتی که در دوران دفاع مقدس رخ داد بسیار توصیه می‌شود.

وی افزود: دوران دفاع مقدس با واقعه و اتفاقاتی که در طول تاریخ ایران روی‌داده قابل‌مقایسه نیست برای همین دوران دفاع مقدس چراغ راه و برگ زرینی برای آینده این سرزمین به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی بیان داشت: با توجه به تاریخ ایران و آمادگی تسلیحاتی صدام همه تصور می‌کردند شکست ایران در این جنگ در عرض چند روز قطعی است اما تقدیر برای ملت ایران به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد. ایران کشوری بود که در دوره رضاخان بااینکه ارتشی مجهز داشت سه‌روزه تسلیم شوروی‌ شد و سال‌ها تحت سلطه آمریکا و انگلیس بود اما این بار با مقاومت ملت ایران خداوند متعال سرنوشت کشور را تغییر داد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه باطن و درون آن ملت تغییر کند، معیار تحولات سیاسی و اجتماعی جامعه‌ایمانی قرآن کریم است خداوند در قرآن کریم وقتی از تغییر یک جامعه صحبت می‌کند تحول درونی را مقدم بر تغییرمی‌داند.

وی گفت: امتی که در دوران پیامبر اکرم(ص) اهل مساوات، ایثار، دیگر خواهی، توحید محوری و عدالت‌طلبی بودند چگونه بعد از رحلت حضرت دست به قتل فرزند ایشان در روز عاشورا زدند؟ چه می‌شود که یک ملت می‌تواند به این نقطه برسد که به شهادت رساندن امام حسین(ع) را جهاد درراه خدا می‌داند؟ پاسخ تغییر درونی است که در باطن آنان اتفاق افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ادامه داد: امام حسین(ع) وظیفه خویش را در برابر باطل به‌درستی انجام می‌دهند اما متأسفانه جامعه در برابر باطل عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهد مردم آن دوران با فرار از مرگ و جهاد بود که تحت سلطه ظالمان قرار گرفتند زیرا آنان اهل هزینه کردن درراه خدا نبودند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: جامعه‌ای که حاضر نباشد برای باور و اعتقادات خود هزینه کند این جامعه آماده سقوط است، مشکل دوم امت این بود که حاضر نشدند درراه خدا بذل جان کنند و برای رضای الهی در مقابل عشیره و بستگان خودشان قد علم کنند برای همین اهل باطل بر آنان تسلط پیدا کرد. بنابراین روش جامعه معاویه زده مواظبت از جان، مال و آبرو و هزینه نکردن این سه برای خداست این جامعه از درون تغییر کرده است چنین جامعه‌ای می‌تواند دست به قتل امام معصوم میزند.

وی در ادامه اظهار داشت: ملت ایران بعد از انقلاب اسلامی چون از درون متحول شده بود توانست حماسه هشت سال دفاع مقدس را خلق کند و به نقطه‌ای برسد که امام خمینی(ره) خطاب به علما بگویند ۵۰ سال عبادت کردید خدا قبول کند؛ رزمندگان دوران دفاع مقدس یک‌شبه ره صدساله را طی کردند. جنگ ایران و عراق آزادی قدس و فلسطین را دربرداشت و مردم همچنان از برکات دفاع مقدس بهره خواهند برد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی عنوان کرد: جامعه اگر رو به انحطاط برود و ارزش‌های درونی او تغییر کند باید آماده انحطاط بیرونی باشد و اگر بیداری و نورانیت دل باشد بی‌تردید جامعه را بیدار و روشن نگاه می‌دارد مانند امروز که انقلاب اسلامی باوجود رهبر عظیم شأن و ملت بیدار در حال پیشروی و حرکت روبه‌جلو است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات